Gå til innhold

Noen med diabetes eller andre som har peiling på det som kan svare på noen spm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hyppig vannlating

Fryktelig tørste etter vann

Legen finner det ut ved å måle blodsukkeret. Jeg hadde svangerskapsdiabetes og legen fant det først ut ved at hun tok blodprøve i uke 28. Det syntes ikke på urinen min da. Tok også en glukosebelastningstest. Først tok jeg blodprøve så drakk jeg et par dl med tykt sukkervann og målte blodsukkeret igjen etterpå. Da ser legen hvor verdiene er i forhold til hvordan de skal være.

Det kommer an på om dette er snakk om en type 1 eller type 2. Type 1 gir kraftigere symptomer over kortere tid enn type 2.

Type 2 trenger du ikke å merke, for det kommer så snikende at du mest sannsynlig har vendt deg til symptomene.

Det diagnostiseres ved en enkel blodprøve eller glukosebelastningstest.

Takk for svar.

Jeg er veldig tørst hele tiden uansett hvor mye jeg har drukket. Går veldig ofte på do, noen ganger bare minutter mellom hver gang. Jeg er konstant utslitt uansett hvor mye jeg sover eller slapper av. Alt jeg har tenkt til å gjøre blir et tiltak. I tillegg har jeg mye vondt i hodet. Stort sett hver dag.

Er redd jeg har diabetes, men er ikke sikker. Tenkte jeg skulle ringe legen å få en time for å sjekke om det er dette det kan være.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...