Gå til innhold

Lillegutt hadde det travelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til fredag, tre uker før termin gikk vannet. Inne på sykehuset til sjekk på natten, og ble sendt hjem siden det ikke var noe rieaktivitet og lillegutt hadde det fint. Tilbake på sjekk fredag ettermiddag, fortsatt ingenting som skjedde... Lørdag morgen ringte jeg for å høre når de ville sette igang og fikk komme med en gang. Fikk første modningstablett klokka 11, og neste kl 15 uten at jeg kjente noe som helst, kun 2 cm åpning ved siste tablett. Skulle vurderes av lege igjen kl 19 for evt drypp, men kl 17 begynte jeg så smått å kjenne rier. Kl 17.30 fikk jeg varmeposer og kl 18.30 var det på tide å kjøre inn på fødestua for å få lystgass. Fortsatt bare 3 cm åpning på det tidspunktet... Ble skikkelig kvalm og dårlig av lystgassen, prøvde i en halv times tid, mens riene tok seg kraftig opp. Greide ikke komme meg i badekaret, og det ble gjort klart til epidural. Da legen kom hadde jeg plutselig åpning på 7 cm, så da var det bare å glemme epiduralen ogpuste seg gjennom riene. Rundt klokka 19.40 startet så smått pressriene, men jordmor ba meg puste gjennom de første, og plutselig var det full åpning og bare å starte... Så godt det var å endelig få trykke! Klokka 20.20 var gutten ute, så når det først startet, så gikk det fort!!!

Nå er vi hjemme og koser oss med amming, lite soving og masse kos. Og vel verdt det, selv uten smertestillende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse :) Hvor stor var han til å være født 3 uker før terminen?

Skrevet

Gratulerer så mye, jeg og vil snike i køen ;))

Skrevet

Takk :) Han var 3105 gram, 48 cm og 34 cm rundt hodet. Så ikke så liten til å være tre uker for tidlig ute....gjør at jeg er glad han ikke ble værende 3-4 uker til der inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...