Gå til innhold

Herredus så ofte dere vasker..

Anbefalte innlegg

ble litt satt ut jeg.. vi har det langt fra skittent og rotete hos oss, men det holder med å støvsuge en gang i uken. senge tøy skiftes hver 14 dag, badet tas hver 14 dag. kjøkkenet vasker benker hve gang etter mat laging, men ellers også hver 14 dag. det går fort 3 uker mellom hver gang jeg mopper golvet. og vi dusjer 2 ganger i uken..

Jeg fatter ikke hvordan jeg skulle klart å få tid til noe annet.. :P

Gardiner og pynteputer hver 3mnd om ikke lenger.. veggene har jeg ikke vasket ned enda! bodd der i 1,5 år. jaja .. Noen har bare mer tid enn andre. hehe..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143553048-herredus-s%C3%A5-ofte-dere-vasker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor stort hus har dere da, som ikke har tid til å gjøre mer? Vi har 160 kvm, og jeg bruker ca 1-1.5 time på å vaske hele huset, da inkludert rydding. Men så er jeg i overkant effektiv når jeg først setter igang og da. Og den tiden har man på kvelden en gang i uka :)

Jeg er nesten som deg HI....utenom dusjinga.

Men jeg tar ting jeg ser innimellom alt dette. F.eks. fjerner jeg flekker etterhvert som jeg ser dem, bruker håndstøvsugeren under spisebordet etter hvert måltid, og trenger det får doen en rask omgang uten at jeg rører resten av badet.

Man dør ikke av litt støv og å la ting drøye bittelite.

vi har bare 85kvm å vaske, men ikke alle har jobber med perfekt arbeidstid til å rekke rundt med alt. Det er da virkelig ikke så ekkelt og vaske badet hver 14 dag? Nå har vi ikke toalett og dusj på samme rom heller. Det er jo ikke slik at det ligger tannkrem rester og dritt i sluker osv. Det tar man jo selvfølgelig etter behov, samme med toalettet, vaskes ved behov. men jeg setter meg ikke ned å vasker dusj osv mer enn hver 14 dag nei!. Det har vi verken tid eller behov for. :)

Annonse

15:11.... Her tror jeg det er MYE du glemmer at du gjør hver dag.

Det der stemmer ikke, dersom du gjør det skikkelig. Sånn er det bare. 1,5 time til BÅDE rydding og vasking av alle rom i hele huset? Enten er du en slurv, eller så fusker du. Noe annet er umulig.

Grunnen til at jeg vet dette, er at jeg jobber med å vaske hos folk, og jeg jobber raskt. Det vet jeg.

15:11 her, hva mener du? Alt det jeg rydder hver dag? Ja, selvsagt gjør jeg det. Men jeg mener ikke storrydding 1 gang i uka, jeg mener det som da måtte ligge å flyte. Hvis man tømmer oppvaskmaskinen når den er rein og setter inn når den er tom, så tar det ikke så lang tid som når man lar alt stå på benken.

Hvis man hele tiden rydder etter seg er det ikke så mye å rydde når man skal vaske :)

Og det er jo heller ikke snakk om vasking av lister, vegger og tak, men støvsuging av gulv og vasking av gulv/overflater

Hva er galt i det?

Hver andre-tredje dag er nok for noen, tenk!

Skjønt jeg dusja hver dag når jeg var i stallen 10 timer om dagen..

Vil vedde på at du daglig går forbi hundrevis av stykker som dusjer hver tredje dag uten at du har noen som helst peiling om det :)

Annonse

Ja, men er så driiit lei av at alle skal være så perfekte. Vedder på at halvparten som sier de gjør ditt og datt ikke gjør halvparten en gang. Hvorfor ikke bare være ærlig om det ikke er tilfellet?

Og å vaske ett hus på 1,5 time er bare bløff. Da må du, som en annen sier, glemme mye snusk rundtom..

Æh.... Uhygienisk?

Nei, vet du, det tror jeg overhodet ikke. Jeg er helt sikker på at huset til HI er sikkert reint nok til å være både hygienisk og koslig. Jeg blir faktisk helt satt ut av folk som påstår de vasker her og der både en og flere ganger i uka, herlighet, bor dere i steriliserte hjem, eller?

Det finnes ikke nødvendig å drive og vaske hele tida, med mindre dere er ekstremt urenslige. I norske hjem er det vanlig å ta av seg skoene når man går inn, dermed blir ikke gulvene skitne, bare litt støvete. Sånt støv fjernes lett med en tørrmopp. Et bad blir ikke skittent på et par-tre dager. Ei heller kjøkkenet. Hvis man har vanlig normal hygiene på matlaging og opprydding etter matlaging og det samme på bad, med normal-hygiene etter dobesøk og dusjing, så er det bare støv som samler seg der også.

Man dør ikke av å ha litt støv i krokene, eller om speilet på badet ikke blir pussa hver dag. Dere som driver med sånn ekstremrengjøring har for lite å gjøre. For min del jobber jeg såpass mye, både på jobb og hjemmefra at jeg heller velger å slappe av litt innimellom, enn å hive meg over vaskebøtta og støvsugeren til enhver tid.

Å dusje 2 ganger i uken synes jeg er litt lite, men dere trener sikkert ikke noen av dere? Jeg dusjer hver dag pga mye trening, men ville nok ikke latt det går mer enn en dag uten å dusje uansett.

Ellers har vi det ganske likt til dere bortsett fra det med å vaske badet. Vi vasker det minst en gang i uken, og synes 14 dager mellom høres ganske ekkelt ut...

Ja, det gjør vi! Og hva er så galt med det? :)

Vi drar på campingturer om sommeren i telt, og da går det gjerne en uke mellom hver kattevask. Uten problem, aldri noen av ungene som klager, og de lukter heller ikke ekkelt! Det er bare sånn vi lever, det. og Hva andre måtte mene om både dusjing og reingjøring det bryr meg ikke så mye, sånn egentlig. For jeg tenker at jeg ikke er den eneste, og ikke har jeg noe som helst behov for å gjøre meg bedre enn jeg er heller. Barna mine er sunne og friske, og tar mindre skade av å dusje 2 ganger i uken, enn å bli skrubbet hver dag.

Jeg synes det høres helt greit ut jeg HI. Jeg tror mange av de som skryter av at de vasker så mye egentlig ikke gjør det. Jeg støvsuger 2-3 ganger i uka, og vasker gulv hver 14 dag om ikke det er behov for annet. sengetøy hver 14 dag og badet vaskes hver 14 dag. men jeg drar ofte over vasken og doen flere ganger i uka. støvsuger gulvet på badet når jeg gjør dette i resten av huset. jeg dusjer nå hver dag, men det er fordi jeg er gravid og svetter mye om dagen, det er så varmt hele tiden, men ellers dusjer jeg hver 1-3 dag. som regel de kvelden jeg trener. Vi er ikke uhygieniske og vi er ikke unormale!

Jeg prøver jo å si at det ikke er storrengjøring da, når jeg vasker huset på 1-1.5 time. Vaske gulver tar faktisk ikke så lang tid!

Alt dere henger dere opp i! Og jeg støvsuger HVER dag. Jeg har katter, de drar inn mye dritt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...