Gå til innhold

Jeg får ikke jobb, har ikke krav på dagpenger og er så ufattelig lei!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sleit lenge etter studiene med å få relevant jobb. Søkte på alt. Enten var jeg ikke kvalifisert eller så var jeg overkvalifisert og de ville ikke ha meg fordi de regnet med å miste meg fort. Sukk. Forferdelig deprimerende, så jeg vet hvordan du har det.

 

Jeg gikk helt ledig i over et år.

 

Løsningen for meg var å få jobb i et firma som driver med markedsundersøkelser på telefon. De tar inn alle, med mindre du driter deg loddrett ut på intervjuet. Derfra gikk jobben til et vikarbyrå, med mer telefonjobb, denne gangen kun dagtid.

 

Jeg søkte fortsatt og fikk til slutt en relevant jobb, men det var kun en midlertidig stilling. Jeg husker jeg satt på intervjuet og sa: Hvis det er noe jeg ikke kan, så er det bare å vise meg hvordan, så skal jeg nok klare å gjøre det.

 

Erfaringen fra den jobben sendte meg dit jeg er idag. Bortsett fra lønna, så har jeg drømmejobben. Men det gikk over 4 år fra jeg var ferdig student til jeg fikk en relevant jobb.

 

Opplevelsen min er at studiene ikke forberedte meg på hvordan arbeidslivet egentlig er. Jeg ser idag at søknadene jeg skrev var ubrukelige, selv om jobbklubb gjennom Aetat sa de var supergode.

 

Hvorfor skal arbeidslivet velge deg?

Hva kan du bidra med i arbeidslivet?

 

Når du klarer å skrive en søknad med gode begrunnelser på disse to spørsmålene, så blir en fremtidig arbeidsgiver mer interessert i deg.

 

Lykke til - det snur nok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...