Gå til innhold

Sykemeldt uten arbeidsgiver.. Sykepenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble sykemeldt i et vikariat, men det gikk ut i sykemeldinga. Hvordan blir det da med sykepenger? Jeg har jo ingen jobb å gå tilbake til etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller ingen rolle, du opptjener rettigheten til sykepenger FØR du blir syk. Du vil få sykepenger helt til du blir friskmeldt, da står du uten inntekt å må melde deg som arbeidssøker og finne deg en ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid, så det er vel ikke så veldig reelt å skulle søke jobb. Det gunstigste for meg vil da kanskje være å fortsette å være sykemeldt frem til permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må du søke jobb selvom du er gravid. Det er ikke til hinder for at du kan få en jobb. Er du god nok så venter de på deg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon som deg. Ble sykmeldt i vikariat, som gikk ut etter noen måneder. Nå går jeg ut i fødselspermisjon om under to uker, og har vært sykmeldt hele veien. Så ikke noe i veien med dette, så lenge legen din synes du behøver sykmelding da selvfølgelig! : ) God bedring og lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr. idag er jeg ikke i form til å være på jobb, men det kan jo selvfølgelig endre seg. Tviler egentlig på at noen vil ansette meg i siste halvdel av graviditet. Er det virkelig mulig å få seg jobb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vikariatet var på over 6 mnd har du rett på sykepenger, var det på mindre enn 6 mnd mister du sykepengene når vikariatet går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mulig å få jobb! En i familien fikk seg 100% fast jobb 3 uker før hun gikk ut i permisjon, så alt er mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun noe form for ekstraordinær kompetanse da? Jeg er "bare" sykepleier, nyutdannet sådan. Tror dere jeg har sjangs? (vi bor på et lite sted, ingen sykehus her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sykepleier, faktisk :) Akkurat hvor lenge hun hadde vært det da er litt usikkert, men toppen 2 år. Og det var ikke på sykehus hun fikk jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...