Gå til innhold

Spm om amming og gulping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 3 mnd spiser mer og mer, og gulper dermed også mer og mer. Må ofte avbryte amming fordi hun gulper. Bærer henne i oppreist stilling lenge, men virker ofte veldig plaget av gulp i halsen som hun svelger ned. Virker også sulten og vil ha mer pupp. Lurer derfor på omjeg bør fortsette ammingen eller ikke? Redd hun ikke skal få i seg nok, er en ganske slank baby. Kan gulpe flere timer etter amming også, så ikke så lett å vente til det gir seg heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulping er som regel et tegn på (mer enn) nok mat :) Hvordan legger hun på seg, følger hun kurven sin fint, og har hun 5-8 godt våte bleier i døgnet? (Husk også at gulp alltid ser mer ut enn det er.)

Det er ingen grunn til å tro det skal bli mindre gulping av å gi flaske, heller kanskje tvert i mot.

Det KAN også være refluks, som er noe med umoden lukking mellom magesekk og spiserør. De fleste vokser det av seg. Typisk tegn på refluks er sprutbrekninger. Ta kontakt med helsestasjonen om du er usikker.

Skrevet

Begge mine har gulpet masse. Nummer en holdt på til han var 8 måneder! Denne er ikke fullt så ille, men tre måneder nå og gulper til tider veldig masse. For meg har det vært en reaksjon fra dem på at jeg har overproduksjon. Nummer en var absolutt ikke stor, men glad, fornøyd og i full vigør, så var ikke bekymret. Var bare fryktelig plagsomt å hele tiden bli gulpet på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...