Gå til innhold

Inspirert! Hvor ofte vasker dere stue, soverom og kjøkken?

Anbefalte innlegg

Jeg føler at kjøkken og bad må vaskes oftere, gjerne en gang i uka. Mens stua godt kan være uvasket i to-tre uker. Støvsuger omtrent 1-3 ganger i uka og har ingen husdyr. Har kun en datter som fortsatt er for liten til å løpe ute å hente sand inn;-)

Er lat til å vaske soverommet, så er ofte litt rusk på gulvet. Vasker det ca like ofte som stua, men vet at det burde vaskes oftere der ettersom det ikke er bra for oss å sove i et rom med støv...

Hva med dere? Og hvor mange er dere? Synes dere jeg vasker for sjeldent?

Fortsetter under...

Jeg vasker nok omtrent som HI, men soverommet får enda sjeldnere besøk av våtmopp. Er stort sett hybelkaniner som skal fjernes der, og det fikser jeg like gjerne med tørr klut (jifmopp) eller støvsuger.

Det er liksom kjøkken og bad som får mest oppmerksomhet.

Vi har en golden retriever og en katt så her blir det støvsugd hver dag. Vask av bad og kjøkken et par ganger i uka og grundig i stua en gang i uka. Blir nok litt sjeldnere når jeg begynner å¨jobbe igjen.

Annonse

Har jo mye og si hvor mange man er, om man har husdyr osv.

Selv bor jeg alene med en liten gutt på 50 kvm.

Vasker badet en gang i uka. Kjøkken, stue og soverom vaskes hver 14 dag. Det holder helt fint. Derimot støvsuger jeg nesten hver dag, annenhver dag hvertfall.

Jeg vasker hele huset hver torsdag eller fredag. Det innebærer:

-Banke alle sofaputene på verandaen + støvsuge sofaen

-Vaske alle gulvene

-Tørke støv overalt

-Skifte sengetøy på alle sengene

-Vaske pyntepute trekkene, håndkleene som henger på badene, duker, teppet som er i stuen og et gulvteppe på det ene badet.

-Vaske doene, vaskene og badekaret.

-Alle duppeditter som ligger overalt skal på sin plass.

-Alle som bor i huset skal dusje! :)

Ååååå, så deiligt det er på kvelden når alt er støkent :)

Men jeg støvsuger hver dag og rydder selvsagt hver dag. Så det ser jo ryddig og rent ut til vanlig også da. Men tanken på at alt er vasket og plettfri, den elsker jeg. :)

Vi har vaskehjelp 4 timer annenhver uke. Da vasker hun alt grundig. Utenom dette blird et bare litt kattevask her og der ved behov. F.eks vakse over benken og vasken på badet og støvsuge litt.

Annonse

Vasker hele huset hver fredag. Og ved behov utenom. Badet og kjøkkenet tar jeg daglig, blir så fort skittent :S takler ikke rot og dritt der inne ;)

Men nå skal jeg også tilbake i jobb, så det blir nok litt mindre vaskig på meg!

Ha ha jeg leste tråden, ble inspirert og vasket huset jeg :) Sikkert halvannen måned siden sist. Bad og kjøkken blir selvfølgelig vasket oftere, sikkert en gang i uken men resten taes ved behov.

Vi er ikke i nærheten av så flinke som dere til å vaske hus.

Vasker gulv kanskje en gang i måneden, bad prøver vi nesten hver uke (blir annenhver uke i praksis), kjøkken - benken kanskje hver tredje dag sånn hele, men tar smuler og flekker og sånt når de oppstår, rundt induksjonsplatene sånn etter hver gang de er brukt.

Støvsuger omtrentlig en gang i uka.

Soverom støvsuges kanskje hver tredje uke. Vaskes muligens hver tredje måned.

Må innrømme at det ofte er temmelig mye sand på gulvene etter ungene og sånt.

Vi har ikke prioritert å ha det skinnende rent omkring oss, og når ungene har lagt seg er det stort sett ikke husarbeid som er på tapetet, vanligvis litt jobb/ trening/ god natt.

Men vi jobber mye, jeg omtrentlig 120% og han omtrent 150% (musiker) - og tiden vi har brukes til barna, hverandre, jobb og trening.

Her vaskes hele huset 1-2 ganger i uken. Det er også inkludert banking og støvsuging av sofa osv. Å da tas alle rom nøye.

Her jobbes det også mye..Blir vel omtrentelig 120% stilling på både han og meg.

Men jeg greier ikke slappe av hvis ikke alt er rent til en hver tid å står på sin plass.

Skulle ønske jeg kunne blåse i det noen ganger å bare slappe av.. Men den gang ei..

En får vel si det er godt vi er forskjellige ellers hadde det blitt kjedelig for oss :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...