Elin=) Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 23/8 klokken 03:04 kom lille Torkil til verden, han var 3760 gram og 48 cm lang.. Og født med den Elvis sveisen Fødselen var over på 2.5 time, ganske intens.. Rakk ingen form for smertelindring, riene kom så hyppig at jeg ikk eklart eå komme meg opp i fødesenga engang.. Føda hengene på kanten av senga, tror ikke de har sett det før, he he Vi ble satt på et 3 mans rom, og der klarte vi ikke å slappe av så vi spurte om vi kunne reise hjem dagen etter.. Noe vi fikk lov til, jeg hadde jordmorsamtalen og ble skrevet ut.. Nå manglet det bare legesjekken på Torkil.. Storebroren hadde gullsot, og vi så igjen tegnene og spurte om de kunne sjekke opp dette.. legen så på han, så kom det 2 sykepleiere som tok han ut på et felles skifterom for å ta blodprøvene (trodde vi).. Vi ble sendt på gangen, slik at legen kunne ta noen andre i mellom. Vi synest det tok så lang tid, så vi gikk til Torkil.. da ble vi møtt av en annen lege som sa at de måtte se litt nærmere på han.. Jeg skjønte med en gang at det var noe galt, tårene kom fort da.. Jeg spurte, er det down syndrom? Det kunne hun ikke svare på, hun kunne ikke si noe før overlegen kom... Han kom litt forfjamset ned, og likte ikke helt at vi stod på et felles skifterom for hele barselavdelingen.. Men han så på Torkil, og etter en stund sa han at det var grunn til å mistenke kromosonfeil (noe som han hadde rett i) Jeg husker ikke så mye hva jeg sa etter det, husker bare at vi fikk vårt livs sjokk.tårene bareflommet over, og sorgen over det livet vi forventet føltes så tung.. Han har også et hull i hjerte, noe som gjerne følger med de som har down syndrom.. Så når han er 3 mnd skal han opereres, han er satt på hjertemedisiner allerede. Sjokket har begynt å dabbe av, nå vil vi bare at han skal klare å spise selv så vi kan reise hjem fra sykehuset.. Er på vår 3 uke nå, og må ÆRLIG si at det ikke er så artig å være her.. har veldig hjemmelengsel, og savner også 3 åringen min.. Vi jobber nå mot at vi kan slippe å gi han mat i sonde, håper det skjer snart.. nå tenker vi at livet har blitt rikere, vi har forstått hvor gode vennerog familie og familie vi har.. de sa med engang at dette skulle vi klare sammen, og det hjelper å høre.. Føler seg ikke så alene om det hvis dere skjønner Vi får noen utfordringer som vi ikke forventet..men det skal vi klare.... Nå føler vi at vi får se to sider av livet, og at livet bare har blitt rikere.. Så nå GLEDER vi oss til å komme hjem, når den tid kommer.. Vi ser bort ifra at han har down syndrom nå, det kalles ikke mulighetenes syndrom for ingen ting.. men det er alt det som følger med som vi er litt nervøse for.. Når hjerteoperasjonen er over, tror jeg vi kan puste litt lettet ut.. Han er gogutten vår, vårt lille Lykketroll
♥ Min engel ♥ Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer så mye med lille Torkil Skjønner at dette kom som ett sjokk på dere, og at det har vært noen lange uker.. Godt at dere har venner og familie som støtter dere! Masse lykke til videre. Krysser fingrene for at det ikke blir mer komplikasjoner etter hjerteoperasjonen! Mange varme klemmer fra meg <3
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Tårarna trillar här... Vet inte helt vad jag ska skriva, men grattis med en fantastisk gutt - för det tror jag att han är dows eller inte! Det är i svåra tider man ser vilka som är ens vänner - det är helt rätt. och så gott att höra att ni är omringade av de! Massa lycka till vidare - hoppas ni får komma hem snart. Måste vara olidligt att behöva vara på sjukhuset. Stora kramar
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer så mye med lillegutten:) Det høres ut som dere er et sterkt par, og at dere har gode støttespillere rundt dere, lykke til videre!
Håper_og_tror Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer så masse med en nydelig gutt! mennesker med Downs syndrom er herlige mennesker synes jeg. han kommer til å gi dere masse gleder og latter i livet=) lykke til videre=)
Mitt vakre trekløver Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer med go`gutten! Vi fikk selv en datter med DS for 2 år siden og husker så inderlig godt hvordan sjokket kom å satte seg. Verden raste sammen, for det var jo ikke sånn det skulle bli. Nå to år senere har vi verdens herligste solstråle, som lærer oss så mye om livet og å sette pris på de små tingene i livet - og det å ikke irritere seg over bagateller. Det er enda stunder hvor ting kan være sårt, men det går bedre og bedre. Vi fikk vår datter mens vi bodde i Oslo, og kom da raskt inn i et nettverk - heldigvis, synes det var deilig å ha kontakt med noen som virkelig skjønner hva du prater om. Nå bor vi i Buskerud. Hvor fødte du? I førsten googlet vi og surfet på alt som handlet om Downs, og tok alle utfordringene/sorgene på forskudd - så mitt råd; ikke les alt, men lev i nuet og bli kjent med lillegutt som den fantastiske gutten han er. De er like forskjellige som normale barn - og det er ikke sikkert at han får utfordringer som andre med Downs får:) Skriv gjerne en pm hvis du lurer på noe eller vil snakke:) Lykke til videre med operasjonen! Klem:)
jobber med saken har klart det Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer med gutten:)
Lykke (ö;) Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer så mye med den lille hjerteknuseren:D Ting blir ikke alltid slik man tenker seg, Men ting blir ofte enda bedre en det man frykter. Jeg jobber med barn og unge med downs og har en "bror" som jeg har følgt hele livet. Vet at det er mye ekstra som skal følges opp og mange bekymringer man har fra første stund. Men heldigvis bor vi i et land der mye er tilrettelagt og forskjellige nettverk som er der hvis man føler man trenger mer hjelp. Håper dere får en fin barseltid, og får den hjelpen dere trenger. Det som er så rart med de med downs er at de fleste har hjertefeil, men for meg er det ingen andre som har større hjerte og fyller hjerte mitt med glede mer enn de.
Elin=) Skrevet 7. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2011 Tusen takk for mange fine ord.. Det hjalp å kunne skrive dette inlegge og få så mange positive ord tilbake Det får meg til å innse enda mer at det å ha et barn med down syndrom ikke er noen hindring, og man blir litt lettet når folk er så positive til det (litt vanskelig å forklare).. Igjen tusen takk, hjelper veldig i en litt tung tid
Valiana Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Vil tipse deg om denne fine bloggen: http://mammawesterheim.blogg.no/ klem!
Lillevenn33 Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Gratulerer så mye med gutten!! Har også et tips på en kjempefin blogg: (fødselshistorien) http://www.kellehampton.com/2010/01/nella-cordelia-birth-story.html'>http://www.kellehampton.com/2010/01/nella-cordelia-birth-story.html Bloggen: http://www.kellehampton.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå