Alessi med 2 fine gutter Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Jeg er 34 uker gravid, og har en god stund hatt vondt på høyre side, oppe ved ribbenet (usikker på eksakt hvor ved ribbenet, da jeg ikke kan kjenne det lengre!). Det føles som om huden strekkes ekstra der, og det er vondt om jeg trykker der. Det gir seg om jeg slapper av og ligger ned, men jeg kan jo ikke gjøre det resten av svangerskapet?! Vet dere hva dette kan være? Jeg er rimelig sikker på at det ikke er bena til lillebror, da jeg kjenner spark på helt andre steder enn akkurat der...
♥ Min engel ♥ Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hei, jeg har vært plaget med det samme i maaange uker (36+4) Jordmor mener det kommer av at livmoren presser godt opp den veien, og jeg er ganske kort i overkroppen. I tillegg merker jeg at min lille prinsesse ligger på venstre side, og derfor er det økt press opp mot ribbene på den siden. Men hvis du fortsatt er veldig urolig så skader det jo ikke å ta en tlf til lege eller jordmor
Lille jente Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Dette kan jeg trøste deg med at er heeeeelt normalt. Jeg har hatt det sånn i begge mine svangerskap. Man blir så sår at til slutt blir huden helt nummen! Det er veldig vanlig at man har det på høyre siden, uten at "de som har greie på det" vet hvorfor...Sånn er det bare ) I mitt forgje svangerskap satt jeg og trykte veldig på det ømme punktet, og var blitt så vandt til det, at jeg forsatte når gutten min var født... Du får bare ligge når du kan, og ellers er det bare noe du rett og slett må leve med til den lille skatten er ute. God bedring!
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 8. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2011 Takk for svar ) Fikk et beroligende svar fra jordmor Siw her inne også ) Det kan jo være indikasjon på svangerskapsforgiftning - .men kun om man har høyt blodtrykk og proteiner i urinen, noe jeg ikke har ) Jeg trykker også på det punktet hele tiden, så jeg kommer vel også til å fortsette med det når lillebror kommer, hehe ) Ja ja... Bare 45 dager igjen!
kth Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Jeg er i uke 30 nå og har hatt det slik i noen uker nå. Måtte på sykehuset sist uke for å få det sjekket. Viser seg at babyen og livmor begge presser på høyre nyre og åren som går fra den. Ekstremt vondt. Legen sa at smertene man får er lik nyresteinsanfall og er noen av de verste man kan ha. Dersom det blir verre må jeg legges inn og få morfin, håper ikke det skjer. Men det kan jo være noe sånt du har? I hvert fall hvis smertene er helt uutholdelige....
baby123 Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Jeg har hatt smerter ved høyre ribbein siden ca uke 18, spesielt vondt er det når jeg sitter (har kort overkropp), så ble sykemeldt den siste mnd før permisjon pga dette. Er nå i uke 38 og babyen har bestemt seg for å legge bena oppi det vonde :/ Går for det meste å dytter ham bort derfra. Huden utenpå dette ribbeinet klør og svir ekstra mye, legen eller jordmor har ikke hatt noen god forklaring, legen hadde en teori om gallestein men prøvene der var helt fine. Jeg satser på det går bort når lillegutt kommer ut! :-)
LeMaRa Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Jeg er 29 uker imorgen, og har hatt dette problemet ei uke nå,.. Hadde det med begge de forrige også. Jordmor har ingen god forklaring, men er nok ganske vanlig. Jeg vil tro det er mageskinn og diverse innover som strekkes og som blir ømt og vondt. Går og trykker på det jeg også Og ja, det er på høyre side. Pussig!
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Dette kan høres ut som det samme som jeg har hatt i svangerskapet. Jeg endte opp på føden på grunn av forferdelige smerter i ribbeinsområdet. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en betennelse i ribbeveggen (ribbeina) og at dette skyldtes press fra den lille/livmor opp mot høyre side av ribbeveggen. Det latinske ordet er costocontrithis. Jeg fikk ikke spark mot ribbeina på det tidspunktet, så det var nok hodet eller rumpa til babyen som "la seg under" ribbeina. De verste smertene hadde jeg når jeg satt, mens det var mye bedre å ligge og gå. Jeg fikk diagnosen da jeg var 31 uker på vei og er nå i uke 34 og smertene er nesten borte (heldigvis)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå