1gang09 Skrevet 7. september 2011 #1 Del Skrevet 7. september 2011 Han slår alt og alle i bhg og meg, han vet at det er feil for han sender et merkelig blikk etter han har gjor det, også gjør han det igjen. han bare går bor og slår helt uten grunn.. har prøvd med time out og sette meg ned til han og snakke med han men det går liksom bare inn og ut igjen.. han er 2år.. Er så trist og vite at han driver sånn, og de har snakket om det u bhg til og med.. nå vet jeg liksom ikke helt hvordan jeg skal ta fatt på dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bad habits har tre små Skrevet 7. september 2011 #2 Del Skrevet 7. september 2011 Dette forstår jeg at er trist for både deg, og ham. Kan du si noe mer om hvordan du opplever ham ellers? Tar han i mot kos, vil han ha kos når han har slått seg feks? Klarer han å dele leker med eller ute oppfordring i forkant? Interesserer han seg for andre barn? Tar han kontakt? Kan han bli værende i lek i korte eller lengre peroder? Hvordan vil du beskrive ham? Det er viktig å se på hele barnet, når slike ting oppstår. Er dette en isolert handling i et ellers så velfungerende barn? Eller føyer denne handlingen seg inn i rekken av ikke-aldersadekvat fungering? Å slå er ingen ok måte å uttrykke seg på, og vi som voksne må forsøke å finne ut av hva det er han egentlig prøver å si. Hva leder opp mot det faktum at han slår? I det lange løp vil dette bli svært negativt for ham. Han har nok allerede fått negative tilbakemeldinger fra både barn og voksne, og den trenden må snus.Forebygging er fint. Dere som er rundt ham, må forsøke å se når ting kan eskalere, og så avlede eller gå imellom og megle. Trøsten er at han er liten. Forhåpentligvis vet han bare ikke bedre. Hadde han vært fire eller fem, hadde det vært en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1gang09 Skrevet 7. september 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 7. september 2011 Han er en kjempe fornøyd og blid gutt, han er veldig aktiv og leker fint med andre barn, han sover godt når han sover, og er en helt vanlig 2åring, kanskje ikke så glad i og dele leker men det tror jeg kan ha noe med at han er alene om lekene sine hjemme, jeg er alene med han så har vært mye bare han og meg disse 2årene, han har gått 1år i bhg nå til sammen, og dette var ikke noe problem egentlig i den første bhg. Jeg fikk kjæreste for 6mnd siden og merket at det ble litt sånn "kamp" om oppmerksomhet selv om det ikke er noen grunn til det, han får all den oppmerksomheten han vil og fortjener og enda mer, for og si det sånn:) Han er flink til og gå bort til andre barn og vil mer enn gjerne leke. Han leker masse med onkelen sin på 12, og det går kjempe bra. Det med og få kos etter han har slått det varierer, noen ganger vil han ha kos andre ganger ikke. Prøver og forklare ham at det gjør vondt når han slår og han gir kos eller stryker på etter at han har gjort det, men så kan han slå igjen. Nå når han slår så går jeg ned til hans nivå og prøver og forklare ham at det ikke er lov med en rolig tone, prøver og ikke gjøre noe negativt ut av det, men blir litt frustrert når vi kommer i bhg han er kjempe blid, tar av jakka og går bort og slår første ungen han ser, og er det flere der så slår han dem også. Det jeg gjør er og ta av jakken og gi ham matboksen og si at nå skal vi legge den i kjøleskapet og få han igang med lek før det skjer noe, så prøver og forhindre det før det skjer. Og di i bhg gjør det samme. forhindrer før det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seigdamererbest Skrevet 7. september 2011 #4 Del Skrevet 7. september 2011 Hei. Jeg har en jente som slå mye når hun var ca 2 år. Vi prøvde mye forskjellig, men det som til slutt hjalp var når hun slo ( f.eks hvis vi lekte) var at vi ga en advarsel om at hvis hun slo en gang til så ville vi gå bort og ikke leke med henne. Ganske raskt forstod hun at vi mente alvor og hun likte ikke å bli ignorert og gradvis sluttet hun å slå. Nå er hun 2 år og 10 mnd og samme metode fungerer fremdeles bra hvis hun slår. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå