Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg kjøpe de på helsekost for å gi til baby på 7 mnd? Er jeg "gal" om jeg bruker de fra dagligvare?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper dette på vanlig matbutikk, men noen kjøper vel på helsekost for å unngå konserveringsamidler som er tilsatt tror jeg..

Skrevet

mange barn kan reagere på konserveringsmidlene i de "vanlige" derfor de anbefaler å bruke de uten.

Skrevet

De som ikke er økologiske inneholder svoveldioksid som konserveringsmiddel. Dette er for at de skal se fine og friske ut (aprikosene oransje bl.e.), mens de du får på helsekost ikke inneholder svoveldioksid og derfor ser ganske gufne og brune ut.

Slik jeg har lest meg frem til, så er svoveldioksid veldig ugunstig dersom det er astma i familien og kan i forårsake astma anfall for de som er disponert for dette. Er det derimot ikke astma i familien, så vil jeg ikke tro det er noe særlig problem med de du får på dagligvarebutikken. :-)

Det er jo litt lettere å få tak i dem der enn å reise rundt fra helsekost til helsekost. Men her bruker vi foreløpig de økologiske variantene. Men kommer nok ikke til å tviholde på det så mye lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...