Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Han plages så sykt mye med tennene! Nå har vi hatt sikkert 6 våkenetter på rad, med skrik og hyl i timesvis. Gir paracet og alt sånt, men han våkner veldig ofte fordet om. Må gå på jobb hver dag med hodeverk. Stygt å si det, men jeg føler at jeg snart klikker. Akkurat nå føles det som jeg ikke ønsker flere barn ever. Han har plagdes av og på i over et år nå. Det tar månedsvis med plaging før de dukker opp. Hvordan takler dere andre det?? Andre med barn som plages veldig? Har hørt om noen som ikke plages merkbart i det hele tatt.. Livet er urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 huff, det må være tungt!! Føler med deg. Føler meg nesten fæl som sier det, men min sover veldig godt når han driver på med tennene. Inatt våknet han bare en gang. Men her er nettene grusomme til vanlig da. Da pleier han å våkne 2-7ganger hver natt. Så når han driver på med tennene, er det nesten som en ferie. Han har en periode på ettermiddagen da han er ekstremt sutrete og har vondt pga tennene.
Blåbærmuffins Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Vi har også tidvis et helvete med de tennene. Syns Paracet og Dentinox fungerer stort sett, men har blirr endel urolige netter ja...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 Uff, det må være grusomt! Vet dessverre ikke åssen du har det for tennene hos vår lille gutt plutselig bare er der. Han har 8 tenner nå, og vi har ikke merket noenting på noen av tennene.
elma82 Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Er akkurat der selv også! Må virkelig ta meg sammen for å ikke bli helt sprø av nattevåk. Det er jeksler på gang nå. Han har alltid blitt plaget av tannfrembrudd før også, men nå er det verre enn noen gang. Har lest at jeksler kan være spesielt vonde. Nettene er litt opp og ned, i natt var han våken tre timer, og ei natt i sist uke fem (!) timer. Så kan han plutselig sove hele natta ei natt før det er i gang igjen....I kveld ville han ikke legge seg, så han sovnet i fanget mitt for en time siden. Krysser fingrene for at han sover ei stund nå.. Bruker Paracet og Dentinox om nødvendig. Har hevet hodeenden på senga litt for å lette på presset. Her funker det av og til å ha han på fanget i en stol med litt svikt i, og så gynge han i søvn og lirke han nedi senga. Men ikke alltid...Og hvis han har vært våken lenge og ingenting nytter kan det hjelpe å bytte voksen - at jeg tar over for mannen eller omvendt. Da kan han plutselig slokne fort. Verdt å prøve hvis du har mulighet til det. Jeg er så "heldig" at jeg er arbeidsledig for tida og kan sove litt på dagen. Men, det er pyton uansett. Må bare tenke at det går over - en gang....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Er du så sikker på at det er tennene da?? Kan jo være mange andre ting, og hvis selv ikke Paracet hjelper kan det tyde på at det ikke skyldes smerter (noen barn skriker og våkner mye selv om de ikke har vondt noe sted, det kan rett og slett være søvnvansker av noe slag...Min datter var slik, hun måtte bare vokse det av seg..) Ellers så kan det være at han plages med refluks, øreverk, store mandler el lign, for tennene i seg selv gir ikke smerter flere måneder før de dukker opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå