Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7 mnd driver og ruller rundt på magen HELE tiden når hun skal sove. Er det triks å begynne med sovepose nå da? Og kanskje binde den fast også? Høres brutalt ut, men hun kaver voldsomt og finner ikke roen slik hun holder på nå. Erfaring? Er redd hun kanskje ikke vil like den siden hun er så gammel, men det har vært så varmt frem til nå, slik at hun stort sett ikke har hatt på seg dyne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hadde nøyaktig samme problem her når jenta var 7,5 mnd. I tillegg x antall ganger hver natt hvor hun rullt i søvne og våknet når hun landet på magen og ble siiiint. Måtte da snu henne tilbake+ smokk. Ikke bra søvn for henne eller oss. Hadde hun sovnet videre på magen hadde jeg latt henne gjøre det. Løsningen ble sovepose med kroker til å feste. Prøvde først uten å feste, men hun turnet like lett med posen så måtte feste den. Resultatet ble som natt og dag. Som regel sover hun nå hele natten igjennom nå. En gang innimellom må jeg kanskje inn med smokken en eller to ganger men det er jo ok:-) Er mye synsing i disse dager rundt posene. Blir jo som en slags tvangstrøye, men barnet ser jo ikke sånn på det. Det blir en trygghet for barnet ganske fort å komme oppi posen. Noen snakker om kveldningsfare, men da hadde det jo ikke vært lov å selge disse....

Skrevet

Ja tror jammen jeg skal prøve det :)

Skrevet

Det pleier å gå over av seg selv etter stund hvis du er litt tålmodig. De trenger bare litt tid til å venne seg til å sove på magen også.

Vi har sovepose til vår sønn, men uten kroker da jeg synes han skal få bevege seg som han vil i senga.

Skrevet

Vi har sovepose med kroker og har brukt dette en god stund så han er vant med det:)

Han er prematurfødt og lå litt etter med og ligge på maven og reise hodet. Så han kom seg rundt men ble liggende med hodet ned og ble sint. var derfor redd dette skulle skje på nattestid, så derfor pose. Han trives godt i den og sover godt. Et par ganger på morgenkvisten har jeg sett han har greid å snu seg i posen selv om den er festet under madrassen.......

Han har blitt mye sterkere nå, så etterhvert tar vi vel bort posen. Men ejg synes fortsatt den er veldig trygg, og han bruker ikke smokk og sover så godt:)

Skrevet

Her sover småen kun på siden og på magen. Hvis jeg snur han tilbake så går det bare en liten stund før han er tilbake på magen.

Så han får bare ligge. Han klarer å snu seg begge veier og styrer alt det der selv.

Skrevet

Gutten vår snur seg ennå ikke over på magen, men er ike langt unna... Han klarer ikke snu seg fra mage tilbake til ryggen da, så det føles litt skummelt... Men han er særdeles urolig i senga; spinner rundt, sparker seg opp til han stanger i hodegjerdet, ligger plutselig på tvers i sprinkelsenga, så på høyre og så på venstre side...

Så trur ikke jeg tør pose med kroker. For det første har jeg prøvd med sovepose pga at han alltid sparker av seg dyna, men da ble han SINT og sov enda dårligere.. Og så er jeg redd han skal legge seg på tvers og vikle seg inn i remmene :( Han er en utrulig sterk gutt så han vil nok klare å få til det meste :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...