Gå til innhold

Har du vært flink og plukket bær og sopp?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært kjempe flink men rundt 5 liter blåbær og noe sopp. Skal se omjeg får noe nyper men redd jeg er for sen. Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har vært flink, men plukker aldri bær og sopp :-) Hadde jeg hatt bedre knær, rygg og bekken, skulle jeg plukket i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så mye bær i år, men litt bringebær har jeg plukket. Til gjengjeld har jeg plukket masse kantarell og noe traktkantarell og rødskrubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbær har det vært lite av der vi har vært, men jeg har litt igjen fra i fjor. Sopp er det imidlertid masse av for tiden så det har jeg lakt en del av i fryseren i år. Solbær, rips, kirsebør, jordbær og bringebær har vi også lakt ned. Til helgen skal jeg se etter litt mer tyttebær og mer sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, digger å vase rundt i skauen å plukke tyttebær. (Litt redd for elgen da, ble ikke bedre av hun som ble moset av elg i motbakkeløpet i helga, huff).

Ellers er det kommet litt rips i frysern. Blåbær rekker jeg aldri å plukke for sesongen er over og sopp har jeg ikke snøring på. Bringebæra her i området er full av mark i år, så den har jeg gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har vært kjempeflink! Og handlet inn alt sammen;)

Ikke sopp da, det er vi ikke så glad i her i huset. Men ellers er alt sammen plukket, lagt i handlekorga og betalt for;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være kjempeflink, men har ikke gjort så mye i år fordi jeg har vært høygravid frem til nå og fødte for en uke siden!

Derfor er blåbærene i fryseren kjøpt og betalt for. For første gang! Vi må nok også kjøpe noen tyttebær for det blir ikke skogstur på oss med det første.

Jordbær og bringebærsyltetøy er imidertid laget, men ingen selvplukk i år, bare kjøpebær...

Sopp er jeg ikke så veldig glad i, men regner med å få litt fra min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frysen er full....

Kantareller er vi nesten nødt til å spise minst en gang i uken i år.... ENORME mengder!

har også rikelig med steinsopp,traktkantareller og piggsopp.

Våre egne jordbær ligger i purèform i frysen.

Har fem-seks porsjoner med blåbær (var lite i år, jeg slet med å fylle bøtta)

Har stikkelsbær, solbær og bringebær i mengder i frysen. Dessverre henger det fremdeles endel bær igjen, skal se om jeg får tatt noe mer når det slutter å hølje ned.

Skal også en liten tur etter tyttebær og hvis jeg finner en eller annen jeg kan plukke nyper hos, så blir det noe av det også.

Elsker å finne egen mat i naturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...