Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Jeg er nå 12+3 og har samme vekt som før jeg ble gravid. Vil det si at jeg har minsket kroppsfettet noe? Brystene er jo blitt større, selv om den lille ikke veger så veldig mye enda. Litt ekstra blod har vi vel allerede fått også??? Jeg har en BMI på over 27, så det er jo bare en fordel om jeg går ned litt i vekt (uten å slanke meg...) Noen som kan tro noe? *håpe håpe*
Mamiroseline Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 hihi, heldig du da! Jeg gikk ikke noe opp i meg selv i begynnelsen av svangerskapet. Men så skal det sies at jeg var ekstremt kvalm og spiste minimalt. Men fra og med uke 12 og til nå ( uke 18 ) så har jeg gått opp 4kg. Bah.. Jeg husker at legen sa til meg på en kontroll i uke 14, at man enda ikke skulle gå noe spesielt opp i vekt. :/ Da hadde jeg gått opp 2 kg. Slem lege!
respektatauten Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 baby og livmor og vann er ennå så lite at det ikke utgjør noe på vekten ennå.. du hadde merket det mer om du hadde drukket en halv liter vann, freks noen legger på seg nye tidlig, andre går ned mye i begyndelsen men ingen vet hvordan det blir på slitten likevel.. selv er jeg nå 28uker og er 1-2kg lettere enn da jeg ble gravid.. har hyperemissis og gikk ned mye første 20 ukene.. hadde det under første graviditet også, gikk ned 12kg men endte opp med +4 i fohold til utgangspungtet.. nå vet jeg ikke hvordan det blir, men det kan bli +3 eller +13! ville ikke vert noe bekymert, eller overlykkelig enda! det er fortsatt amnge uker og oftest legger en på seg mest på slutten, både i form av fett på seg selv, baby og vann, of ivertfall pupper!
nyttårsprins Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Heisann!! Jeg er nå i uke 24 og har bare gått opp 2,5 kg. Vekten min begynte ikke å gå opp før i uke 18. Jeg har en del ekstra kilo denne gangen, så jeg er ikke akkurat lei meg for at vekten ikke fyker opp så raskt. Fosteret vil uansett ta den næringen den trenger for å vokse, så at Knerten denne gangen tar litt av det jeg allerede har er bare positivt. I forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg nærmere 6 kilo på samme tidspunkt, selv om jeg ikke gikk opp mer enn 13 kilo totalt. Men da var jeg også nesten 13 kilo lettere i utgangspunktet enn denne gang. Jeg råder deg og alle andre som tenker på vektoppgang - enten det er få eller mange kilo - til å tenke på at den lille i magen tar det den trenger uansett. Dessuten er alle ulike, og det som er normalt kan fortone seg veldig ulikt fra person til person. Noen får nesten helt panikk fordi de opplever en dramatisk vektoppgang under svangerskapet. Andre igjen, bekymrer seg fordi de er redd barnet ikke får nok næring siden vektoppgangen er så treg. Tror det viktigste er å slappe av, og forsøke så godt som mulig å ikke fokusere på vekten. Det viktigste er jo tross alt at den lille i magen har det bra og vokser som den skal. Så får heller kilo være kilo... Lykke til!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 7. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2011 Beklager om dere har misforstått meg. Jeg har ikke panikk for å legge på meg, -vel kommer til å få det om jeg passer + 15 kg, da jeg har en sykdom som gjør det ekstra vanskelig å få dem av igjen (det er derfor min BMI sier overvektig) Har gått ned 13 kg automatisk de to andre gangene. Hadde bare håpet at det at jeg ikke har gått opp noe enda (hadde gått opp 2 kg med de to andre denne gang) kunne være et ørlite håp om at jeg hadde tæret på de mangfoldige reservene mine. Dette var egentlig ikke ment som et særlig seriøst innlegg, men et innlegg med STORT rom for synsing ;-) Jeg vet jo at ungen får det den trenger, og den må gjerne forsyne seg grådig av mine reserver. Er tyngre nå enn da jeg gikk dagsventende med de to andre, så om jeg ikke går opp noe så er det hverken farlig for meg eller den lille... Ha en riktig fin dag alle sammen.
<3 Satser på 2012 bebis <3 Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Hehe.. må bare flire litt!! Så mange bekymrede damer ) Selv gikk jeg opp 27 kilo med min første.. Var sulten støtt, sluttet å røyke, fikk stabilisert stoffskiftet som var veldig høyt før (blir tynn av det), hadde bekkenløsning og satt bare i sofaen hele dagen omtrent.. Bare spise, 0 trening! Sier vel seg selv hvordan det gikk.. hehe Er nå 12+3 og har allerede lagt på meg 3 kilo!! Har bestemt meg for at denne gangen skal jeg ikke opp over 22 kilo.. Fikk veldig mye vann i kroppen sist også, men pga. den høye vektoppgangen fikk jeg også en del strekkmerker og i ettertid mye løs hud. Vil ikke gjøre det verre enn det er liksom.... Utover det, bryr jeg meg ikke.. Skal kooooose meg med lillingsen i magen! Håper dere klarer det også i mellom alle bekymringene ) hihi...
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Jeg er i uke 20 nå, og det er først nå at jeg veier det samme som jeg gjorde før graviditeten, enda jeg har fått mage og ganske så store pupper. Har hatt et helt "normalt" svangerskap med noe kvalme fram til 13 uker, men ellers lite etter det Vekten er vell noe som kommer i slutten av graviditeten rektner jeg med, så den tenker jeg ikke så spesielt på, kun hvis det bli mye minus da såklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå