Gå til innhold

Noen som kan noe om blodtrykk her?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

(Har googlet allerede, men fant ikke noe om hva som er normalt blodtrykk for kvinner rundt 30)

Mitt blodtrykk er 110/70 etter hva jeg forsto er det innenfor normen for min aldersgruppe og vekt, men jeg finner ikke noen norm som kan fortelle meg hvor på skalen jeg er. ( høyt eller lavt i forhold til normen)

Det var jo egentlig det jeg ville vite for det kunne ha fortalt meg om jeg må ta noen grep eks endre kostholdet osv.

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Fordi det er hans onde plan for å si at jeg er frisk når jeg ikke er det slik at jeg kan lide i åresvis, mens han gooser seg...

Neida, har hatt blodtrykk både sånn og sånn før og det er alltid perfekt for min alder og vekt. Så det er derfor jeg ville vite mer om skalaen han måler på. En annen ting er at jeg det er mye jeg kan ta tak i for å gjøre min helse bedre og hadde min livstil påvirket helsen min så ville jeg ha tatt tak i det. ( burde jo strengt tatt tatt tak i det uansett, men jeg føler jeg trenger en kick up the backside før jeg reagerer... )

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grunnregel for voksne har jeg alltid lært er 120/80 er normalt. FInnes jo variabler ca.. men overtrykket bør ikke over 140 og undertrykket ikke over 95 ihvertfall, da er det høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...