Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 (Har googlet allerede, men fant ikke noe om hva som er normalt blodtrykk for kvinner rundt 30) Mitt blodtrykk er 110/70 etter hva jeg forsto er det innenfor normen for min aldersgruppe og vekt, men jeg finner ikke noen norm som kan fortelle meg hvor på skalen jeg er. ( høyt eller lavt i forhold til normen) Det var jo egentlig det jeg ville vite for det kunne ha fortalt meg om jeg må ta noen grep eks endre kostholdet osv. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 helt flott BT, perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ->>- Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Det er kjempefint blodtrykk, absolutt ingen grunn til å ta noen grep i forhold til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 Takk for svar begge to, det var egentlig det samme legen sa, men jeg trodde ikke på han og ikke turte jeg å spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Del Skrevet 6. september 2011 Og legen skulle lyve om dette fordi...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Del Skrevet 6. september 2011 Mitt er 140/70. Jordmor er bekymra for overtrykket mitt :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Del Skrevet 6. september 2011 Fordi det er hans onde plan for å si at jeg er frisk når jeg ikke er det slik at jeg kan lide i åresvis, mens han gooser seg... Neida, har hatt blodtrykk både sånn og sånn før og det er alltid perfekt for min alder og vekt. Så det er derfor jeg ville vite mer om skalaen han måler på. En annen ting er at jeg det er mye jeg kan ta tak i for å gjøre min helse bedre og hadde min livstil påvirket helsen min så ville jeg ha tatt tak i det. ( burde jo strengt tatt tatt tak i det uansett, men jeg føler jeg trenger en kick up the backside før jeg reagerer... ) Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #8 Del Skrevet 6. september 2011 En grunnregel for voksne har jeg alltid lært er 120/80 er normalt. FInnes jo variabler ca.. men overtrykket bør ikke over 140 og undertrykket ikke over 95 ihvertfall, da er det høyt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #9 Del Skrevet 6. september 2011 Du har et helt normalt blodtrykk. Hilsen sykepleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå