Gå til innhold

Prøver liksom å "slanke meg"... (Med å kutte godteri + litt bevegelser).... Men, 3 knekkebrød med ost+ agurk, stort glass vann + te = fremdeles sulten...

Gjest MMJ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke hvor lenge du har holdt på, men man må spise seg ned, det betyr at man vil være ganske sulten i begynnelsen. Men kroppen venner seg til dette. Spis hver 3 time, så rekker du ikke å bli så sulten, kun frukt som mellommåltid. Skyr er også fint som ett måltid, den med musli. Man må bare være hard som f... synes vektklubben er hjelpsom, og at man slavisk skriver inn alt man spiser. Siden man ser alle kalorier, og skal holde seg under ett visst antall kalorier, blir det litt vanskeligere å skeie ut, når man ser f. eks at sjokoladen man akkurat spiste, var halve dagsbehovet i kalorier... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg begynte i dag! Har spist hver 3 time. Og for første gang på vet ikke hvor lenge, så har jeg ikke hatt sjokolade i dag.

Blir helt fortvila, i går lå jeg på siden, og så ser jeg bare dvasker seg ned over... den har liksom alltid holdt seg stram. Men har gått opp 5 kilo i sommer.

Jeg er 174 høy... og veier nå 75 kilo :((((( Trivselsvekten min er 69,99999 kr (alt under 79 kg ;)

Jeg orker ikke telle kalorier... Kutter sukker + gjær... og spiser hver 3 time... det hjelper vel litt?

Så da får jeg g¨å sulten noen kvelder til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. skjønner deg godt... Ser ut som du har begynt veldig bra. Kunsten er å holde ut. Unn deg litt godis på lørdagskvelden, men bare litt.. Jeg har tullet lenge, med å være superflink i ukedagene, trent og spist sunt. Men har tatt av for mye i helgene med god mat og godis og lagt på meg de grammene jeg gikk ned uken før.. utrolig frustrerende. Men klart er kroppen din vant til å få sjokolade hver dag, og du slutter med det, vil du nok merke resultater!!

Ja du må nok belage deg på være sulten en stund til... Men det blir bedre. Still sulten med f.eks bringbær med mager vanilje kesam... jeg gikk ned 10 cm rundt livet på en måned ved kun å spise bringebær med vaniljekesam på kvelden etter trening hver dag. Kvelden er spesielt vanskelig, jeg blir utrolig fysen da.. men vær kreativ.. spis druer, ikke det beste, men ikke akkurat fetende... spis kiwi, nøtter, bær... naturlige ting.. Lykke til videre. Prøv å gjør noe treningsrelatert helst 3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd lavkarbo?? Jeg har gått ned 10 kilo på dette... ! enkelig ganske enkelt om man setter seg inni det, masse god mat man spise og lage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på lavkarbo... problemet er jeg spiser ikke kjøtt. Da blir det litt vanskelig... gjør det ikke?

Jeg er helt "vill" her... har bare såååå lyst å spise meg dødsmett på chips og sjokolade + bestille en pizza!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er lei av hvordan du ser, så ikke spis deg dødsmett på chips, sjokolade og pizza..hehe.... Be strong!!! Du aner ikke hvor mye kalorier det faktisk er i en sjokolade, eller i potetgull.... sykt mye... Hold deg unna.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har skjønt dette ;) Stort sett har jeg spist noe snacks hver eeeneste kveld i hele sommer... derav min "flotte" mage nå...

Har lyst på... men det TYTER ut av buksene mine nå... og jeg føler meg svær... så SKAL holde ut litt til. Men på lørdag skal jeg spise til jeg spyr... ;) Jeg spiser meg glad... så det blir noen triste kvelder fremover... må legge meg tidlig fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smoothie metter faktisk ganske godt, og den dekker ihvertfall mitt søtbehov ganske bra.

Om du bruker masse frosne bær, f.eks bringebær, blåbær, jordbær, bananer eller hva du nå måtte like og blander med en skyr blir det en tykk god smoothie du kan spise med skje, nesten som is :)

Jeg synes det er best om man ikke blander for mange smaker på en gang, bare bringebær og skyr + noen isbiter blir en god smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du som før, men kutter snacks og sjokkis og legger på litt eksrea mosjon går du ned i vekt. Ikke noe vits i å sulte seg. Det er en endring i kostholdsvaner og teningsvaner som gir et varig resultat. Om dette er den første dagen nin uten snacks på lenge skjønner jeg du "sliter" litt nå, du er nok en smule avhengig;) Er kronisk sjokoholiker, så vet veldig godt hvor vanskelig det kan være å bryte en slik uavane. Bare stå på, det blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få i deg proteiner (i kjøtt, egg osv) Proteiner ghjør at du blir mett! Så når du kutter ut sukker og fint mel osv, må du erstatte det med noe annet =)

Kan ikke veldig mye om dette selv, men jeg har spist lavksrbomat i nesten to år (først for slanking så for å opprettholde den nye livsstilen) Men noe av det jeg vet er ihvertfall at man må få i seg proteiner for å bli mett!!!

Står noe her også: http://lavkarbo.no/

Lykke til =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar litt tid før magesekken "krymper", så du vil nok være sulten de første 4-5 dagene, men så går det seg til. Å spise mer proteiner, som en del over her foreslår, er lurt. Om du ikke spiser noen form for kjøtt (ikke kyllingskinke heller?), så er jo egg en god ting.

Jeg synes lavkarbo er litt tullete, og finner det fornuftig å gå ned i vekt (og holde vekten) ved å spise mindre kcal og bevege seg nok. Du sier at du ikke orker å telle kcal, men jeg tror du kunne hatt utbytte av å gjøre det over en kort periode på 1-2 uker bare for å få litt forståelse av ditt eget kosthold og inntak. F.eks er 3 knekkebrød med ost ikke det smarteste du kan spise dersom du slanker deg. Nå vet jeg ikke hvilke knekkebrød du spiser, og om det er hvitost eller brunost, men 3 normale wasa knekkebrød med vanlig norvegia (ca 3 leiver på hvert) på inneholder ca 400-450 kcal. Om det er brunost er du oppe i 500-600 kcal. Når du vil ned i vekt bør hele dagsinntaket ditt ligge på ca 1600 kcal, og en normal middag vil du slite litt med å få under 400-500 kcal, så da kan du jo regne litt på det selv. Vil altså virkelig anbefale deg å få litt oversikt over inntaket, for det er ikke bare sjokolade og chips som er kaloribomber....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg og melde deg inn i vektklubb.no. Det har jeg gjort og jeg har gått ned 2 kg på 2 1/2 uke. De regner ut hvor mye kalorier du kan spise hver dag. Og det er mange fine oppskrifter der. Når jeg har lyst på noe søtt så spiser jeg smoothie eller frukt og bær. Jeg gjør som barna, skjærer opp frukt i biter så spiser jeg mer av det :) når helga kommer så unner jeg meg det jeg har lyst på. Men bare i småporsjoner. Det er det som er viktig. I vektklubb er det lov å spise alt, men at man begrenser seg.

Lykke til iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar litt tid å venne seg av med småspising om kvelden. Prøv å stagge det med rosiner, saltstenger, gulrøtter etc. Det gir seg etter hvert. Vær obs på at rosiner og nøtter absolutt ikke er kalorifritt, men det er sunnere enn godteri, og det hjalp meg å putte sånt i munnen en periode inntil kroppen ble vant til å ikke få sjokolade hver dag!

Spis godt hele dagen så du ikke er dødsulten om kvelden. Finn på noe å gjøre i stedet for å se på tv om kvelden. Lim inn bilder i album, håndarbeide (jeg begynte å brodere) etc. om du må være hjemme pga barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...