Doodlita Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Var på ordinær ul i dag, og babyen var like stor som den skulle være ift menstermin, men termin ble likevel forskjøvet med en dag. Da jeg spurte hvordan dette hang sammen, fikk jeg forklart at svangerskapet nå regnes for å være en dag lengre enn sist jeg gikk gravid, dvs 40+3 i stedet for 40+2.Hva i alle dager er dette? Har dere også fått beskjed om "endret svangerskapslengde"?
estrellita Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Har vært sånn en stund. Men, er ikke alle som bruker det. Legen og jordmora mi bruker det, men ikke sykehuset (i hvert fall var det sånn sist jeg var gravid, men kanskje sykehuset også bruker 40+3 denne gangen).
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Har ikke fått beskjed om det, men det samme skjedde med meg! Ny termin 1.2 men de regnet at jeg var nøyaktig like langt som jeg hele tiden har tenkt. Litt snodig, men babyen kommer når den kommer så jeg har et avslappet forhold til terminen...
Doodlita Skrevet 6. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2011 Sant nok, når babyen bestemmer selv så er det bare et tall. Jeg er kanskje litt ekstra opptatt av det fordi jeg måtte settes i gang sist, og da blir plutselig datoen veldig viktig.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Ja det skjønner jeg. Min kom av seg selv akkurat to uker over termin (42+2), så jeg var bare glad for at terminen jeg fikk på ultralyd var så nær mensterminen. Hvis jeg hadde blitt satt mye tilbake hadde jeg nok blitt mer nervøs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå