Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 Og evt hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Mange vil nok synes det, syns det ser slik ut. Men jeg syns egentlig ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Hun er ikke bortskjemt på materielle goder,men hun er bortskjemt på tid, kjærlighet og omsorg. Det er slik det skal være:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 Ja, på kos ;-) I hvertfall i følge bekymrede besteforeldre fra "la nå barnet skrike, det er bra for lungene"-generasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Del Skrevet 6. september 2011 Vår lille jente er nok det ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Del Skrevet 6. september 2011 Jada, er ikke født en gang;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Del Skrevet 6. september 2011 Eldste er nok litt bortskkjemt på oppmerksomhet osv ja.... Han har problemer med å vente på tur når vi voksne snakker, han begynner ofte å gråte dersom vi ikke har akkurat det han vil spise, og han mister fort interessen for nye leker. Skal sies at han ikke maser i butikker, og har aldri hatt raserianfall. Han kan dog være en prøvelse noen ganger.... Men i barnehagen skryter de ham opp i skyene, og spør hva det er vi har jort for å få en så blid og høflig gutt :-) Så han tar det ut hjemme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #8 Del Skrevet 6. september 2011 Ja, meget bortskjemt på kjærlighet og kos. :-) Ellers ikke så veldig, men klart han er min eneste og vil alltid være eneste.. så noe bortskjemt må man da bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #9 Del Skrevet 6. september 2011 Hehehehe bra, ikke født engang Vår ble og bortskjemt lenge før hun ble født og kommer til å bli det resten av sitt liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #10 Del Skrevet 6. september 2011 Det kommer ann på hva du legger i det. sammenliknet med de fleste 4 og 6 åringer i verden er de enormt bortskjemte, som det aller meste av den norske befolkningen. Jeg synes derimot ikke de er bortskjemte i forhold til andre her i området. Ut fra det livet jeg regner med at de skal leve er de ikke for bortskjemte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #11 Del Skrevet 6. september 2011 Håper for all del at dere greier å forberede han til voksenlivet. Ser for meg en skrekkopplevelse av en gutt som furter når han ikke får det som han vil her. Stakkars jente som skal ha han i hus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #12 Del Skrevet 6. september 2011 Hva slags liv regner du med at de skal leve da? Og hvor stor innvirkning har du på det??? Har de ikke fullført vgs, som flere og flere ungdommer, hva gjør du da som mor? Sikkert både vanskelig og særdeles ubekvemme spørsmål, men det skader ikke å stille dem allerede nå, når man ser hvordan det er med ungdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #13 Del Skrevet 6. september 2011 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #14 Del Skrevet 6. september 2011 nja, han er 3 år da, så han kan virke bortskjemt pga sine kravstore meninger til tider, men sånn generelt så krever han ikke mer enn han har rett på Han er svært høflig og flink, men kan bli rimelig sinna hvis han ikke får glass nr 2 med brus på lørdagskvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #15 Del Skrevet 6. september 2011 I en verdens-sammenheng: absolutt.. det er vi vel alle som bor i norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #16 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg regner med at hun skal leve et liv i Norge eller et annet land der hun kan kreve mange sossiale goder, der det ikke er nødvendig at hun prostituerer seg for å overleve eller må forsørge småsøsken om vi dør når hun er 12. Jeg forventer at hun skal vokse opp i et samfunn der hun selv kan avgjøre om hun vil gifte seg, om hun vil ha barn, og mer eller mindre hva hun vil jobbe med. Hadde hun for eksempel vokst opp som en fattig jente på Afrikas Horn ville hun sansynligvis ikke kunne overlevd om hun hadde vært så bortskjemt som hun er. Da måtte hun tidlig ha lært å utholde store prøvelser for å ha en sjanse. Forstår du hva jeg mener nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #17 Del Skrevet 6. september 2011 De er nok litt bortskjemte ja, men det er av tid vi voksne har til de. De kan komme hjem fra skolen til nystekte vaffler, boller om jeg får lyst til å bake. Det er nesten alltid noen hjemme når ungene kommer fra skolen, enten våkene eller i sovende tilstand (en mann som jobber nattevakter så han sover på dagen. Men han er hjemme, så skulle det være noe er det bare å vekke han) På ting er ikke ungene bortskjemte. De må tjene sine egene penger når det er noe de skal kjøpe seg, men når en ser hvor mye noen av de har tjent seg opp til så kan det se ut som de er bortskjemte. Ikke så mange 6åringer som sparer seg opp penger til å kjøpe seg en pc tror jeg. (mannen i butikken sa hvertfall at det ikke var vanlig. Hun skravler litt i butikken kan en si, hun måtte jo vite at alle viste hun hadde tjent seg opp penger og skulle kjøpe selv) Men de har besteforeldre som skjemmer de bort, de blir mest skjemt bort på tid der også. Men det ramler støtt og stadig inn ting derfra. Ikke dyre ting, men mormor lager mye. Her om dagen kom ett lass med hjemmestrikka votter og ting ungene fikk. Ungene var super fornøyde og de er allerede tatt i bruk. Ikke for at de trengte det, men de var jo så fine) Men bortskjemte som en ofte tenker tror jeg ikke barna mine er. Husarbeid må de gjøre selv om de er små, skal de få penger for å kjøpe seg noe de ønsker seg noe må de gjøre oppgavene sine. Og ekstra ting om de vil tjene seg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #18 Del Skrevet 7. september 2011 De er nok litt bortskjemte ja. På kjærlighet, omsorg og samvær JA, da jeg har valgt å være hjemme med de så lenge som mulige. Men de er nok litt bortskjemte på ting også. Men de er så snille og flinke jenter og det er så lett å skjemme de bort når de er så greie hele tiden. Får i i overkant mye skryt for veloppdragne og flotte jenter, så da har vi klart å klemme inn litt barneoppdragelse blant all kosen også ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #19 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg tror at det er en del som tenker at jenta mi er bortskjemt. Og det er hun kanskje på tid, kos, oppmerksomhet, lek og aktivititer. Jeg elsker å handle til henne, så hun har alltid et veldig godt utvalg av alt fra leker, bøker, penklær, ullklær, sko og utetøy. Jeg handler veldig mye på salg da. Eller så har vi begge jobbet redusert nå frem til hun ble 4 år så hun har fått mye fri/korte dager og lange ferier. Vi elsker å være sammen med henne og finne på morsomme ting. Så hun er nok bortskjemt på svømmehall, reiser, lekeland og tivoli etc. Likevel legger vi begge stor vekt på at hun skal få en ordentlig oppdragelse og bli ei likandes jente. Hun har regler og rutiner og vi stiller krav til henne. Siden hun er enebarn og kommer til å forbli enebarn så har vi bestandig jobbet mye med at hun skal kunne dele, både på oppmerksomhet og leker. Vente på tur, dele og være en god venn synes jeg er viktig at barn lærer seg. Så ja, en bortskjemt, men hyggelig jente har vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå