Sotin Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Er det noen som har erfaring med å bruke Babydorm pute for å få rettet opp skjev hodeform på deres små? Litt usikker på hvordan jeg skal legge lillegutt på den..... Han har favorittside og er derfor blitt skjev i hodet, men også med denne puten havner hodet mot favorittsiden....
Ane Elise Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hei, Jeg har god erfaringer med den puta der. Selv om nurket sov på favoritt siden så vokset hodet hans bra ut, siden det er hull midt i puta som gjør at det blir mindre trykk på den sida der. Jeg anbefaler deg uansett å dra til fysio/ kiropraktor/ naprapat evt manuel terapeut å få sjekket at han ikke har låsing i nakken eller muskelknuter. Det var nemlig det lille nurket mitt sleit med i flere måneder.
ToneC Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Vi har også brukt puten ca 1 mnd tid. Men han ligger fortsatt litt vendt den ene veien, men ikke fullt så mye. Enkel å bruke!
min<3 Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 jeg også er veldig fornøyd. han finner mye lettere midtstillingen. Før så var hodet veldig vridd mot høyre. Syntes hodet sakte,men sikkert begynner å få bedre form. Vi gikk også til kiropraktor og nå klarer han og snu hodet like godt til begge sider.
Sotin Skrevet 8. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2011 Så fint å høre Hvor lang tid tok det før dere merket noen forskjell på skjevheten i hodet?
Ane Elise Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Siden hodet hans var KJEMPE skjevt, så tok det ca 2mnd før vi så stor forskjell på hodeformen til nurket vårt.
uhhuhher Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Har også brukt puten med stort hell. Han lå/ligger fortsatt mest mot favorittsiden, men puten er jo laget på en måte som gjør at det ikke trykkes mot ett punkt, men at trykket fordeles. Derfor betyr ikke dette noe i forhold til skjevhet. Her er gutten sju måneder, hodet ser nå fint ut, men vi bruker den enda. I forhold til muskler og stivhet osv kan du gjøre andre øvelser. Vi fikk beskjed av fysio å løfte barnet slik at han brukte musklene på motsatt side av favorittside, holde leker og snakke til ham fra motsatt side, snu ham i senga slik at han måtte snu seg motsatt vei for å vende mot oss osv. osv.
Sotin Skrevet 14. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2011 Flott! Da håper vi at hodet retter seg opp her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå