Gå til innhold

Jeg er ikke den mammaen jeg ville bli...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sur, sliten og lei.

Lunta er kortere enn kortest, arbeidet med klesvask, rydde klær, vaske hus, lage mat, underholde barna etter barnehage (skulle tro de ikke gjør annet enn å sove der, det er jo full action når de kommer hjem!).

Jeg dasser rundt i husmorklær, joggebukse, t-skjorte og håret satt opp i lurvete hestehale/knute. Når vi er ute og går, ser jeg mest sannsynlig ut som et dopvrak mens ungene har rene og pene klær på seg.

Jeg skulle jo bli en sprek mamma! Jeg skulle begynne å trene 6 uker etter fødsel og få kroppen jeg alltid har drømt om.

Jeg ville kunne gå ute uten at noen skulle tenke at "Hun der har hvert fall 3 unger..."

Jeg skulle være tålmodig, ikke bli sint når pottetreningen tok lengre tid enn jeg forventet, le det bort hvis ungen(e) tegna med tusjen på veggen eller seg selv, rolig fortelle dem at hunden får vondt hvis den rives i halen osv.

Jeg vil ikke være den moren jeg er nå, jeg vil være en like god mamma som min mamma var for meg og mine søsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For moren din var aldri irritert?

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, har tre barn i bhg alder.

Så for meg koselige lese stunder på kvelden o.l.

Ikke lett når en eller to bare vil ha boka å gå en tur med den, mens en annen vil rive i den, eller bare bla.

Trening? Er da trening i å gå/løpe med vogn? Prøver å gå eller sykle istedenfor bil osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høtes kjent ut dette her ja=/

MEN, det er jo ikke så gale at det ikke er godt for noe! Jeg har ihverfall funnet ut at jeg har mer tålmodighet enn jeg visste, kroppen ser bedre ut enn før ungene (må jo løpe etter de hele dagen, og får knapt til til å spise). Men ja, ellers så høres det ut som du beskriver livet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...