Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 Er du den som alltid må bli mast på ang. skiftetøy, bleier og beskjeder? Eller er du den som alltid ser hva som mangler? Snakker du mye med personalet når du leverer og henter? Hvordan tror du personalet ser på deg som mor og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er nok en irriterende mor.. Jeg glemmer penger til turer osv. hele tiden, men husker bleier og skiftetøy. Han har alltid masse tøy tilgjengelig. Jeg maser alltid når jeg henter han, spør hvordan dagen har vært, om han har spist godt, lekt og kost seg. Spør og hvor lenge han har sovet. Sikkert kjempeirriterende. Sier og ifra om småting, som at det ligger feil klær eller ting i hans hylle. Noen ganger er jeg tilogmed så frekk at jeg tar de tingene å legger det tilbake i de andres hylle om det står navn på tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Hender jeg må ha en påminnelse, men som regel får jeg med meg hva som trengs. Snakker mye med enkelte og mindre med andre. Noen ser på meg som en veldig god mor, andre som en god, men litt snål en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 Syns ikke du høres frekk eller masete ut i det hele tatt jeg 20:13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Del Skrevet 6. september 2011 tror jeg er en ganske grei mor, husker stort sett klær og skift, er halvgod til å merke klær, maser lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Del Skrevet 6. september 2011 Nå har jeg tre barn i to bhg. Der de minste er har ikke jeg oversikt over bleiene, men prøver å ligge i forkant. Får jeg skittentøy med hjem, tar jeg med nytt dagen etter. Snakker med personalet, ja:) Tar ofte lang tid å hente/levere da vi prater endel sammen:) Håper og tror at de ser på meg som helt normal oppgående mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg prater alltid med personalet, både ved henting og levering. Ellers har barna mine alltid utstyret i orden, har nok skiftetøy og klær etter vær og årstid. Akkurat DET har jeg i orden. Hvordan personalet ser på meg? Vel, jeg har fått skryt for at jeg har alle ting i orden i forhold til det jeg har ramset opp. Men jeg tror også personalet ser på meg som en "lettvint" mor. Jeg gir de frie tøyler i forhold til søvn, mat osv. Dvs. Jeg har sagt at yngste ikke bør sove mer enn 2,5 timer, men om han er totalt "bevisstløs" lar de han få en halvtime ekstra. Så kanskje jeg er en mønster-mamma? Tja...vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #8 Del Skrevet 6. september 2011 Nå har jenta mi bare gått i barnehagen i en mnd og føler hun fremdeles er under tilvenning. Men har nok utstyr i barnehagen, husker alltid å ta med skiftetøy og bleier før de spør og prater mye med personalet. Har også gitt frie tøyler med mat og søvn. Personalet er alltid så hyggelige og kommer med så mye informasjon at jeg blir bare glad når jeg ser de, og barnet da selvfølgelig HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #9 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er nok "ordens" mammaen, glemmer aldri noe, sjekker som regel alltid hyller, tar hjem vått tøy osv osv:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tale30 Skrevet 6. september 2011 #10 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er vimsete og pratsom - dødelig kombinasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #11 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg var også veldig ordens mamma da jeg hadde ett barn, glipper litt med tre. Men, holder orden på skifttøy og bleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #12 Del Skrevet 6. september 2011 Har mange ganger tenkt på det samme, hva de syns om meg. Ikke fordi det er så vitkig men en blir jo litt nysgjerrig;) Jeg har barn som er størst i bhg nå så hun har jo vært der noen år. Aldri fått en lapp om at hun manglet noe av utstyr, og jeg har heller aldri glemt mat, turutstyr eller annet. Sitter i både FAU og samarbeidsutvalg så engasjerer meg også. Likevel så er jeg nok litt masete;) Jeg er ikke redd for å si fra og har hun for lite klær på ved henting sier jeg ifra. Samme med andre ting. Jeg er ikke den som går rundt å irriterer meg for ting. Hun er også den eneste i bhg de ikke får legge ut bilder av på nettet, og jeg er nazi når det kommer til sikkerhet ved kjøring. Jeg spør om dagen såfremt jeg ikke ser de ansatte er veldig travle. Samtidig har de ansatte sagt at jeg er enkel å forholde meg til siden jeg bestandig sier ifra om det er noe. De sa til meg det var enkelt ta noe opp med meg. MEN det kan hende de sier det til alle;)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #13 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er livredd de har for høye tanker om meg. Jeg husker alt, holder kontroll og har mine rutiner så alt er på stell. Snakker med ansatte hver morgen, og ved henting. Jeg spørr sjelden om noe, for de kommer å snakker og informerer uten at jeg trenger det. Men de skryter så mye av og til at jeg er redd for å begynne å grine. Herlighet, jeg er jo bare en vanlig mamma liksom?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #14 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg spør aldri om dagen, de kommer meg i forkjøpet:) Har hatt denne bhg i 3 år er super fornøyd. Vi har også kontakt privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tale30 Skrevet 6. september 2011 #15 Del Skrevet 6. september 2011 eg ar meg forresten alltid god tid til å snakke med de andre barna. Det er så viktig at de blir sett også av andre foreldre enn egne, og det er kjekt å se hvem datteren min tilbringer dagene sine med. Jeg ble for eksempel stående og svinge rundt og rundt på en kø barn fordi jeg gjorde det med datteren min når jeg så henne. Kunne jo ikke la noen stå "usnurret". Det er veldig godt mulig at de ansatte (og kanskje andre foreldre) syns jeg er skrullete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #16 Del Skrevet 6. september 2011 Er fornøyd jeg også fikk du inntrykk av noe annet siden jeg sa jeg noen ganger spør om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #17 Del Skrevet 6. september 2011 20.21 her Glemte å si at jeg ikke spør om noe særlig, de kommer meg i forkjøpet:) Veldig fornøyd med barnehagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #18 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er nok en som har bra oversikt over tøy og beskjeder, husker falker og annet utstyr som skal med på turdager, glemmer aldri bilsete, har alltid nok ull på, har gode vinterklær og -sko, har nok votter, tar hjem skittent yttertøy osv. Men jeg blir nok sett på som litt masete og kanskje av og til litt vanskelig. jeg gir de ansatte frie tøyler når det gjelder påkledning, mat, søvn osv. Men jeg påpeker lett dersom ting ikke er som det skal - f.eks når bemanningen er for lav og det ikke settes inn vikarer, når ventilasjonen ikke virker, når personalet ikke har gjort et de har lovet å gjøre, når beskjeder ikke kommer som avtalt osv. Jeg blir grinete når barnehagen ikke følger lover og regler for både miljørettet helsevern, risikovurderinger, HMS, kjøring uten tilstrekkelig sikring osv osv........Vi har en flott barnehage med dedikerte ansatte som gjør en kjempejobb. Desverre har vi en styrer som er en "dott":( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #19 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg oppfattes kanskje som litt vimsete, men jeg har ganske oversikt likevel. Jeg prater veldig lite med peronalet egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #20 Del Skrevet 6. september 2011 Nei, er vel det vanlige å spørre? Bare i den ene av våre bhg kommer alltid en som jobber der og forteller om dagen. Det er utrolig hva de får med seg også, alt fra hva han gjorde i bhg ute/inne, do-besøk, mat osv.. Dette har de full oversikt over på 18 barn. Ikke rart jeg er fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #21 Del Skrevet 6. september 2011 Da er vi to som er skrullete Tale 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. september 2011 #22 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er en litt glemsk mor til tider, men klarer stort sett å huske å bytte ut skiftetøy osv. Var fæl på å glemme bleier da barna brukte dette i bhg, gikk fort en uke selv om jeg satte fram bleiepakken foran døren hjemme (og glemte den likevel! Er det mulig liksom?). Noen ganger har jeg god tid og prater en del med personalet, andre ganger blir det bare blide hei og hade før jeg må skynde meg avgårde igjen. Jeg liker å tro at jeg oppleves som en grei mor som det er enkelt å forholde seg til. Lager aldri noe oppstyr over noe, har full forståelse for at barna mine kan bli bitt, lugget osv av andres barn, og samarbeider greit. Har så vidt jeg vet kun en gang vært sta på noe som skapte litt konflikt, men det løste seg heldigvis greit. Eller, jeg er jo en mamma som be personalet vekke barnet mitt etter en gitt tid, og det er tydeligvis snakkis da ;-) Og så er jeg den mammaen som lager masse "spennende" matpakker til barna (de ansatte kommenterer det stadig vekk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. september 2011 #23 Del Skrevet 6. september 2011 Er litt som Tale: Vimsete, pratsom og ganske grei (syns jeg selv da;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #24 Del Skrevet 6. september 2011 Maskråka som vil ha ting på en bestemt måte, og som sier fra om noe skurrer... men det skal sis at jeg jobber i barnehage selv, og vet hva som bør forventes av en bhg. Så når ingen møter oss i gangen, aldri(!) ingen tar imot barna når de kommer inn, ingen forteller om dagen når vi henter, ikke har soveliste, eller veit hvor lenge ungene har sovet, ikke er ute fordi det regner (!) osv så sier jeg fra ! Men på en ordentlig måte selvfølgelig, har aldri vært noen sur tone, men vet jo at jeg er hun kjipe som "klager". Nå er det langt mellom klagene, og dagene har blitt mye bedre på ny avdeling med nye folk. Så nå er jeg nok ikke maskråka lenger, håper jeg har alltid nok skiftetøy, og alt utstyret er på stell. Nå får vi tilbakemeldinger fra bhg hver dag, og rutinene er knallgode. Er såååå glad barna er på nye avdelinger, og som de plutselig koser seg i barnehagen de også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #25 Del Skrevet 6. september 2011 Har intrykk av at de fleste bhg er flinke til dette. Når jeg sier spørre om dagen er det vel heller det å ta seg tid til å få infoen. Eller oppsøke de som har vært på uteavdelingen siden avdelingene på slutten av dagen er "smeltet" sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå