Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 Snakker veldig bra når vi snakker "normalt", men stammer veldig når hun blir litt gira å skal fortelle noe.. Andre som har opplevd det? Hva gjør man med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Det gjorde mitt barn også og nå er hun 4 og kan enda gjøre det litt. Eller er vel kanskje ikke det som kalles stamming, virker som hun bare ikke finner ordene eller sånn. Vanskelig forklare:/ Det har iallefall forbedret seg og ikke noe som verken helsesøster eller bhg har kommentert. Hører også andre barn i bhg blir like når de skal fortelle noe spennende:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Ok, ble nesten litt bekymret Hun skal feks si noe som mamma vet du hva, så blir det ma ma ma ma ma ma mamma vet du hva Hihi søt og da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 det gjør min sønn også "A-a-a-a-a er det??" (hva er det) Mannen min stammer, så trodde først at det var fare på ferde, men har merket meg at flere barn gjør slikt før de blir helt trygge på språket. De må tenke mer enn oss "vante" snakkere før de skal si noe, og noen ganger stokker det seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Del Skrevet 6. september 2011 Barnestamming er vanlig:-) Som du sier, gjør hun det når hun blir ivrig. Denne barnestammingen går over. Vanlig stamming er noen ganger arvelig. Er det noen i slekta som stammer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Del Skrevet 6. september 2011 Helt vanlig at noen gjør det. Tre- og fireåringer er ikke helt trygge i språket ennå, og da er det ikke alt de får ting ut så fort som de vil ) Jeg begynte ikke å stamme før jeg var 6-7 år, og har stammet siden. Ufattelig irriterende.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Del Skrevet 6. september 2011 Som barnelege ved ett av de største sykehusene i landet så kan jeg forsikre deg om at dette ikke er noe farlig og trenger ikke å vare inn i voksen alder. Mange barn har trøbbel med å "få med seg" tunga når de skal si noe, spesielt når det er noe de synes er viktig eller spennende. Dermed blir det litt stamming;) Ikke noe å bry seg om og det vil sannsynligvis forsvinne før skolestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå