Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #26 Del Skrevet 6. september 2011 Nope, får ikke lov foreløpig hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prebs Skrevet 7. september 2011 #27 Del Skrevet 7. september 2011 Ja. Er en veldig "attraktiv" blodgiver med min AB-type. Samler også på mummikopper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #28 Del Skrevet 7. september 2011 Har tidvis tenkt på det, men vet ikke om jeg kan... Har forhøyet risiko for blodpropp pga protein d(eller var det c) mangel... ...og nei, jeg har aldri kommet på og spørt en lege.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #29 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg har vært, men har det foreløpig på pause grunnet graviditeter og amming og sånt... melder meg sikkert igjen når jeg er ferdig med det, sånn en gang til neste år når minien i magen er ferdig med amming... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #30 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg bestemte meg for å bli blodgiver da jeg fødte sønnen min og mistet 2,5 l. blod. Jeg fikk x antall poser over to dager. Så det skal jeg gi tilbake, men er gravid igjen nå, så det blir først etter neste fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #31 Del Skrevet 7. september 2011 Ja er blodgiver. Har bare fått gitt en gang foreløpig for hver gang jeg fikk spm om å komme å gi så var jeg enten gravid, ammet eller hadde hatt en sa. Men så fikk jeg altså endelig gitt for noen mndr siden å skal tilbake iløpet av uken å gi en gang til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #32 Del Skrevet 7. september 2011 Så flott at mange andre også er blodgivere ) Dere som samler på mummikopper, får man en eller to kopper hver gang? Valgt en sekk til vesla sist gang, men så det sto to kopper oppå hverandre, men turte ikke å spørre om man kunne velge en eller to For jeg kan ikke komme hjem med en kopp, da må jeg gjemme den til jeg har fått gitt blod en gang til ) Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #33 Del Skrevet 7. september 2011 Ja, men har ikke gitt på 2 år, siden jeg mistet 3,5L blod under fødselen . Uansett har jeg det slik at de ringer meg ved stort behov, da jeg har blodtype B (ca 8% av befolkningen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #34 Del Skrevet 7. september 2011 Ved vanlig blodgivning får jeg en ting, når jeg gir plasma og blodplater får jeg to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #35 Del Skrevet 7. september 2011 Hvordan gir man plasma og blodplater? Hva gjør de da? Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #36 Del Skrevet 7. september 2011 Kan du bli blodgiver når du har mottatt blod før? Er så sykt strenge regler for blodgivere at man nesten må være nonner for å kunne bli det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #37 Del Skrevet 7. september 2011 Nei, de vil ikke ha blodet mitt pga sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #38 Del Skrevet 7. september 2011 Hver gang jeg kommer på at jeg burde gi blod... skifter jeg partner, blir gravid eller ammer... ;-) ...he he... men etter denne graviditeten og ammingen skal det gis blod! Er O rhesus negativ så har veldig ønsket blod, så det gjør mitt til at jeg føler virkelig at jeg burde gi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #39 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg meldte meg opp som blodgiver, men får ikke gi pga hjertesykdom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #40 Del Skrevet 7. september 2011 Klart jeg er blodgiver! Har riktignok pause nå pga graviditet, men kommer sterkt tilbake når amminga er vel overstått Oppfordrer alle til å melde seg - lett å gi, og så viktig for så mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #41 Del Skrevet 7. september 2011 https://www.giblod.no/Modules/Page/viewPage.asp?modid=7323&level=7323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #42 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg har epilepsi og tar medikamenter som gjør mitt blod uønsket. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #43 Del Skrevet 7. september 2011 Nei, jeg er så syndig at jeg har tatovering og piercing... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #44 Del Skrevet 7. september 2011 Du kan fint gi blod om du har tatoveringer og piercinger. http://www.side2.no/helse/article2977290.ece Du må vente i 6 mnd etter piercing og tatovering, og du er kun utelukket dersom du har piercing i slimhinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #45 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg har i slimhinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #46 Del Skrevet 7. september 2011 Ja det hadde jeg gledelig gjort om de bare hadde tolerert at jeg alltid besvimer av nåler som stikkes der i armen. Det er jo bare å la meg ligge besvimt og tappe blod imens, men neida det vil de ikke! Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå