Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg? Uansett jeg har mistanker om at dere ikke er så glade i å ha meg her.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er denne tenåringen er bekymret for å være gravid.

Jeg tok som sagt en test på lørdag- negativ, men mensen har enda ikke kommet...

 

Fyren som også var med, maser hverdag om jeg har fått den, og at jeg MÅ sende melding om den kommer.. Og om ikke den har kommet til helga, så.. Ja, vel, jeg har fått fristen inntil da.. Altså, om den ikke har kommet innen da skal jeg ta en test og/eller oppsøke lege..

har også spurt om han kan være med å støtte meg.. og det skulle han, men merker jeg frykter at han stikker med engang han har fått vite hvordan det er.

 

Og det bekymrer meg og, altså, at fyren maser så veldig - slik at jeg blir stresset igjen...

Han sier det vil bli veldig vanskelig å få til å være en støttespiller men..

 

Når burde jeg rett og slett teste igjen, tror dere? Hadde siste mens 1-4/5 aug...

 

Og jeg vet jeg er umoden og veldig veldig dum, i følge flere her inne. Men jeg spørr om råd her inne - siden jeg ikke har noen andre. Og er det noen som også har hatt en veldig forsinket mens etter angrepille, og den plutselig har kommet, eller vet om noe slik - så kan dere legge til den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, skjønner det må være vondt å ha det sånn.

 

Drit i han fyren. Be han slutte å mase, ikke la ham stresse deg.

 

Ta deg en tur til legen og forklar og få sjekket deg der. Jeg tok angrepille en gang, og mensen ble forsinket....tok faktisk noen mnd før syklusen var normal igjen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kan bli forsinket når man er stresset, redd, nervøs osv. Og han har INGENTING med å stresse deg og å mase på deg. Det burde du si klart fra om for han gjør ikke ting bedre ved å mase.

Ta en test igjen i morgen og kommer ikke mensen til helga så oppsøker du lege. Han trenger ikke bli med om du ikke ønsker det. Kanskje du har noen andre du stoler påog som kan støtte deg? En venninne, din mor, en tante, en kusine, en lærer el.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså tatt angrepille? For da er det helt normalt at mensen kommer senere/tidligere enn vanlig. Angrepillen klusser opp hele syklusen, så er ikke rart at du blir bekymret.

 

Om du er veldig bekymret og ikke klarer å roe deg, så kan du ta en tur til fastlegen i morgen å be om en blodprøve som vil med sikkerhet fortelle deg om du er gravid eller ei.

Mest sannsynlig, så er nok bare hele syklusen din forandret pga angrepillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg.

Syntes synd på deg.

Men hvis du er gravid så tar du vel bare abort?

Hva er egentlig problemet?

 

Skjønner det er en kjedelig situasjon, men det går bra det her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er syklusen din til vanlig, før du tok siste abort? Man kan ha en slingringsmonn på 2 - 5 uker. Tror du er veldig heldig hvis du IKKE er blitt gravid, mtp at du hadde (første dag i siste mens) 1-5 aug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er problemet, er jo akkurat det at jeg har tatt en abort tidligere.. Og vet litt hvordan det var... Vil liksom ikke måtte gå igjen om det engang til...

Jeg har tatt angrepille ja.. Jeg vet hvordan foreldrene mine reagerte sist, og vil ikke det igjen... Samt, husker hvor "godt" jeg ble tatt imot på sykehuset sist gang..

 

Så, du tror jeg mest sannsynlig har blitt gravid, 19:13?

 

Har lest om folk som ikke har fått igjen mensen etter 10 dager og slik? Stemmer det? og at folk også må ha gått til legen etter angrepille, for å sette igang igjen?

 

Fyren kan bare drikke bort (som sist gang jeg sa jeg var nervøs) og stikke fra problemene.. men det er ikke like lett for meg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold nå den fyren på 10 mils avstand.

 

Vi kan ikke vite hverken det ene eller andre, men siden testen var negativ tyder på at du ikke er gravid.

 

Nå er min situasjon motsatt av din. Jeg sto oppført til prøverørs behandling. Starter på medisin etter syklusen.

Da ble mensen utsatt 13 dager, dette har aldri skjedd meg før. Legen sa at kroppen reagerer på stress og det kan utsette en mens.

Jeg tror det er dette som har skjedd deg.

 

Ikke la han stresse deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynte jeg å blød.. Og tok å starta på p-pillebrett..

Men burde jeg likevel ta en test etterpå før å sjekke igjen før å være sikker? eller er det unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er nok ikke noe gøy for deg! Men gjør deg selv en tjeneste å dra til legen!!!!!!!! Da vet du ihvertfall en gang for alle om du er gravid eller ikke! Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen som har mensen når de er gravide også, så ta en test...

 

Det hender også at angrepillen ikke virker.

 

Men hvis dette er andre gangen din med mulig uønsket graviditet, kanskje du burde lære litt av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en test, kjenner opptil flere som har gravid til tross for at de har tatt angrepille innen fristen.

 

Det går fint ann å blø (som om man skulle hatt mensen) i sv skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Tok en test istad, men kom ikke noe resultat. Står da i papiret at testen er ugyldig...

 

Får vel kjøpe en til om jeg så føler det er noe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, stakkar deg, dete er ikke en lett situasjon. Men ta en test for sikkerhetsskyld, selv om du trolig ikke er gravid. Angrepiller tuller med kroppen din, jeg tok den en gang, og jeg ble helt tullerusk humørmessig og! :)

 

Lykke til, og ta vare på deg selv. Og ikke tenk på han skrullete gutten1 Du er god nok sånn som du er, så ikke bry deg om de bedreviterne her inne. De ville nok aldri sagt sånne ting til deg om de var tilstede, det er lettere å si stygge ting på nett-uten å tenke seg om! Alle gjør feil, ingen er perfekte, så det er bare å ta det som en erfaring og se positivt fremover :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...