Gå til innhold

Helt utrolig...leggerutiner funker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare måååå fortelle...

Har holdt på med leggerutiner i kanskje 1,5 uke, og justert litt i ny og ne når ting ikke funker.

Virket som om det funket godt med "sitte ved siden av sengen og trøste når hun gråter, men ikke ta opp"...så det har vi gjort i ca 4 dager nå.

Så da er det altså; kveldsgrøt, ansiktsvask, bleieskift, inn på soverom, på med pysj, en bitteliten nattaflaske mme m/malt, nattasanger og legge i senga.

Har jo vært masse gråting, sutring, gråting igjen osv, men har liksom bedret seg hele tiden.

Og i dag gjorde jeg akkurat det samme, susset henne på panna og sa natta...og 5 minutter etter sov hun!!!! Av seg selv!!! Nesten uten et knyst..og hvertfall ingen gråting!

(Nå er vi 1 time tidligere ute enn vanlig, da, så får se hvor lenge det varer, men synes det er utrolig!)

Sååå glad...og litt stolt...hehe! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig! :-)

Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Rett over 5 mnd... (himmel som tiden flyr).. :-)

Skrevet

Jeg vet!

Har holdt på med det samme her også et par uker, og det fungerer uuuutmerket!!!

Og den siste uka har vi faktisk (!!) begynt å legge han ned i senga, synge et par sanger, kose litt, og da jeg ser han er veeldig trøtt og nesten sovner (fortsatt med øynene åpne) sier jeg natta og går ut og så blir det helt stilt gitt!

Før satte han i et hyyylskrik med en gang han så vi gikk ut døra, og nå for ti minutter siden la jeg han ned i senga, sang etc,, og da kikka han på meg når jeg gikk ut etter å ha sagt natta, og det er fortsatt stille, og det tok maks fem minutter liksom, hehe :D Deilig! Nettene er blitt mye bedre også, da han helt sikkert finner søvnen bedre av seg selv, uten at vi verken holder hånda hans, eller sitter der (som vi gjorde før :), så er kanskje bare inne hos han en to-tre ganger maks, fra kl 19 til 06/07 om morningen, og da sovner han bare han får bamsen og smokken sin (Før måtte vi holde hånda og sitte der helt til han sovna igjen, og det kunne ta en time, eller så skjedde det veldig ofte, kanskje 10 ganger på en kveld/natt +/-)

Skrevet

I know!! Bare det at det ikke gråtes når jeg går ut av rommet er helt nydelig... Gjør hun det løper jeg jo inn igjen...hehe!

Flinke babyene våre!

Skrevet

Hvordan sovnet hun før da?

Skrevet

Gratulerer! Vi har gjort akkurat som deg, og fungerer utmerket her også! Var bevisst på det helt fra starten denne gangen med nr 2. Er tilbakefall innimellom der vi må være på rommet når hun sovner, men tar ikke mange dagene før hun sovner på egenhånd igjen:)

Men gruer meg til hun begynner å stå i senga, for da kommer en ny kamp... Tror ikke hun sovner like lett av seg selv da... Men den tid den sorg!

Skrevet

februarmamma: måtte stort sett bysses eller ligge ved siden av meg i senga...la jeg henne ned var det hylskrik. Så syns hun er kjempeflink!

Gutt 08 Jente 11: Takk! :) Regner med litt tilbakefall i ny og ne, med tenner og alt som kommer, men er jo veldig oppløftende da.

Nå våknet hun jo rett over åtte, var en kjemperap som gjorde vondt. Men etter den har hun bare ligget og pludret for seg selv i senga, ingen gråting eller hyling.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...