flypapir Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 Vi har (muligens) kommet i en litt vanskelig situasjon. Jeg har nå permisjon med minstejenta, men er ferdig med denne i november. Skal da jobbe kvelder og helger (dvs når min mann har fri) frem til midten av april. Fra midten av april og ut juni skal min mann ta ut pappaperm. Jeg regner da med å jobbe tilnærmet fullt+ at jeg studerer deltid. Etter hans permisjon har han sommerferie. Dette betyr altså at pappan i huset skal gå hjemme med yngstejenta fra midten av april-midten av august. I sommerferien sin vil jo også de to eldste være hjemme... Men nå har vi idag fått vite at min mann mest sannsynlig må operere i skulderen iløpet av vinteren. Dette kan medføre at han blir sykemeldt 2-3mnd, og altså ikke løfte osv. Mye mulig han må på rehabilitering i tillegg. Hvordan løser man dette da? Kan jeg ha rett på å få overført hans permisjon? Jeg kan jo ikke jobbe kvelder/helger og etterhvert fullt og la han være alene med 1-3små... Noen med peiling? Har tenkt til å prate med nav ang dette, men kjenner det stresser meg litt derfor hører jeg her i mellomtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 da jeg fikk min første undersøkte jeg dette, jeg fikk svar om at eneste grunnen til at mor kan overta fars permisjon var hvis far er for syk til å ha permisjonen selv. så hvis dette stemmer så skal du ha rett på å overta permisjonen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 dette står på nav sine sider; Når foreligger det ikke rett til fedrekvote? ■Dersom far på grunn av egen sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Det kan da søkes NAV om å få overført perioden til mor eller få utsatt perioden med fedrekvote. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamedmot Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 Ja du kan overta den dersom du kan dokumentere at han har vært på sykehuset + at han har en legeærklæring der det står at han ikke er i stand til å feks ta seg av barnet da han ikke kan bære. Det var i hvertfall det vi måtte gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flypapir Skrevet 6. september 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 6. september 2011 Takk for svar! Får håpe operasjonen og sykemelding osv kommer utenom pappapermen, men greit å vite hvilke rettigheter man har i tilfelle dette skjer i hans permisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå