Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 1) Tone er 16 år og Arnt 9 år. De skal måke en vei som er 50m lang, og er enige om å dele veien de skal måke etter hvor gamle de er. Hvor mange meter må arnt måke? 2) En gammel oppskrift på brød ser slik ut: 1 1 -------------hg gjær ------L vann 10 5 2 3 _____L rug ______ L hvetemel 5 20 1 ts salt Per har en vekt som måler i gram og et desilitermål. Gjør om på oppskriften slik at per kan bruke de måleredskapene han har. ANYONE PLEASE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Den siste ble jo bare tull. Det skal være: en tidel hg gjær, en femdel liter vann, to femdel liter rug og tre tyvendedels liter hvetemel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Ser du selv at tallene i oppg 2 ikke gir mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 1: Regn ut hvor gamle de er til sammen. 25 år, så må du finne ut hvor stor andel i de 25 årene de hver har, tar alderen til Tone og deler på 25 og alderen til Arnt og deler på 25. 9:25=0.36 så Arnt skal måke 36% av de 50 m med snø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Del Skrevet 6. september 2011 retta det opp under, programmet her ville ikke være med på brøk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Del Skrevet 6. september 2011 Skriv oppgave 2 en gang til. Denne gangen med (Skråstrek= Capslock + 7) annen type deletegn/brøktegn. Gidder ikke forstå noe som helst her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Del Skrevet 6. september 2011 Hvorfor trenger du svar FORT? sitter du midt i en prøve?? opg1 tar jeg i hodet med en gang. Første jeg tenkte var at du hjelper et barn med leksene, men siden det haster sånn regner jeg med du jukser på et eller annet oppg 2 gidder jeg ikke lese en gang, ser veldig rotete ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #8 Del Skrevet 6. september 2011 32 meter og 18 meter. Syns det er rart folk ikke klarer enkel hoderegning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #9 Del Skrevet 6. september 2011 hahaha.. hva med oppg 2? Du fikk med deg den andre oppgaven, eller? "enkel hoderegning", ja sikkert...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #10 Del Skrevet 6. september 2011 Arnt må måke 18 meter. Men den andre oppgave var litt rotete skrevet, så jeg skjønte ikke mye av den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #11 Del Skrevet 6. september 2011 10 gram gjær 2 dl vann 4 dl rug 1,5 dl hvetemel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #12 Del Skrevet 6. september 2011 Ja, det er enkelhoderegning. Det er jo bare å vite hvor mange g det er i et hg, hvor mange dl det er i en liter osv. Jeg tror det er sånt vi drev med tidlig på barneskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #13 Del Skrevet 6. september 2011 ehm, unnskyld meg, men "oppg.2" var ingen oppgave, bare tall og streker i et eneste rot! Derfor svarte jeg ikke på den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #14 Del Skrevet 6. september 2011 19.01 er 18.37..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #15 Del Skrevet 6. september 2011 Forklaringen kom i innlegget under. Det var bare omregning fra liter til desiliter ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #16 Del Skrevet 6. september 2011 Hehe.. sitter å hjelper 10. klassing. Selv har jeg ikke hatt matte på 23 år, valgte linjer uten matte MED VILJE! Og grunnen til at det må gå litt fort er mengden på skolearbeidet. 2 prøver, mattelekse og engelsk pugging av gloser og verb, ikke arbeidsledig her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #17 Del Skrevet 6. september 2011 Tusen takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå