Gå til innhold

mattegeni ønskes Fort!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1) Tone er 16 år og Arnt 9 år. De skal måke en vei som er 50m lang, og er enige om å dele veien de skal måke etter hvor gamle de er. Hvor mange meter må arnt måke?

2) En gammel oppskrift på brød ser slik ut: 1 1

-------------hg gjær ------L vann

10 5

2 3

_____L rug ______ L hvetemel

5 20 1 ts salt

Per har en vekt som måler i gram og et desilitermål. Gjør om på oppskriften slik at per kan bruke de måleredskapene han har.

ANYONE PLEASE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste ble jo bare tull. Det skal være: en tidel hg gjær, en femdel liter vann, to femdel liter rug og tre tyvendedels liter hvetemel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Regn ut hvor gamle de er til sammen. 25 år, så må du finne ut hvor stor andel i de 25 årene de hver har, tar alderen til Tone og deler på 25 og alderen til Arnt og deler på 25. 9:25=0.36 så Arnt skal måke 36% av de 50 m med snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv oppgave 2 en gang til. Denne gangen med (Skråstrek= Capslock + 7) annen type deletegn/brøktegn.

Gidder ikke forstå noe som helst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor trenger du svar FORT? sitter du midt i en prøve?? opg1 tar jeg i hodet med en gang. Første jeg tenkte var at du hjelper et barn med leksene, men siden det haster sånn regner jeg med du jukser på et eller annet

oppg 2 gidder jeg ikke lese en gang, ser veldig rotete ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er enkelhoderegning. Det er jo bare å vite hvor mange g det er i et hg, hvor mange dl det er i en liter osv. Jeg tror det er sånt vi drev med tidlig på barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, unnskyld meg, men "oppg.2" var ingen oppgave, bare tall og streker i et eneste rot! Derfor svarte jeg ikke på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. sitter å hjelper 10. klassing. Selv har jeg ikke hatt matte på 23 år, valgte linjer uten matte MED VILJE!:) Og grunnen til at det må gå litt fort er mengden på skolearbeidet. 2 prøver, mattelekse og engelsk pugging av gloser og verb, ikke arbeidsledig her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...