anna_lou Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 og tror kanskje jeg har mer vondt enn for noen dager siden. Begynte behandlingen søndag kveld, har hatt mye smerter nederst i magen + at jeg kjenner at jeg har litt vondt på venstre side i ryggen. Når bør jeg forvente bedring? Eller bør jeg ta en tur til legen i morgen? Dette er tredje gang i dette svangerskapet at jeg har hatt UVI, men har merket mye fortere bedring de andre gangene.
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Du skulle definitivt merket bedring nå ja,men er det selexid du har fått? den kan være rimelig treig dessverre..
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Hei, ta deg en tur til legen i morgen. Du burde nok ha kjent en forbedring alle rede nå. Å når du sier du begynner å få vondt på venstre side av ryggen - så kan det tyde på at UVI'en har slått opp i nyrene (nyrebekkenbetendelse) Ta med deg en urinprøve i morgen, men forlang at de også tar en blodprøve av deg - stikk i fingeren. Dette for å sjekke hvor kraftig infeksjonen din er. Jeg fikk nyrebekkenbetendelse mens jeg gikk på penicillin for UVI, å da slår det jo ikke ut på urinprøve - men blodprøven viste HELT klart at det var en kraftig infeksjon. Dersom formen din forverrer seg utover kvelden, så ta deg en tur til legevakten. Det er dumt å gå med dette lengre enn nødvendig! Hilsen meg, som er født med kroniske UVI'er og nyrebekkenbetendelser. Dette svangerskapet har jeg blitt behandlet for 5-6 UVI'er og 2 GBS (streptokokk- UVI'er. (så har litt snøring på dette!) Masse god bedring, det er ikke gøy med UVI'er!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Forresten, det kan være lurt å følge med på temperaturen din - at du ikke har stigende/høy feber - da reiser du på legevakten med en gang. Første gang jeg fikk nyrebekkenbetendelse, gikk jeg fra normaltemperatur til over 40 i feber på et par minutter.. Å ta det med ro, dette er ikke farlig så lenge du ikke går med det for lenge Når du får riktig medisin, skal du virke forbedring etter bare et par tabletter!
anna_lou Skrevet 6. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2011 Takk for alle svar. Det er selxid jeg går på ja. Skal følge med på feber, og er jeg ikke bedre i morgen, drar jeg til legen.
anna_lou Skrevet 6. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2011 Uff da, du har virkelig fått mye av UVI/infeksjoner, håper du slipper flere resten av svangerskapet hvertfall. HI
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 5 dager på overtid her, så det håper jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå