MetteSK Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Er helt fersk på 3.tri, og hadde kontroll hos lege idag. Jeg som er i fantastisk form, jobber 100% og ikke "feiler" noe, forlot legen med sykemelding 100% ut uka og 50% ut måneden, henvisning til UL på sykehuset fordi jeg hadde økt så mye i vekt (8 kg på 3 uker), det var +1 protein i urinen og jeg har ødem.. i tillegg hadde SF målet økt fra 22 i uke 25+0 til 30(!) i uke 28+0 (derfor UL).. Skal sies at JM målte 22 cm og lege idag 30 og legen mente selv hun må ha målt anderledes enn JM. men allikevel, andre som er frisk men sykemeldt? synes dette er for dumt rett og slett et annet spm, hva lå ders SF på i uke 28?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 31 i uke 31, ligger over den røde streken. og 33 i uke 34
MetteSK Skrevet 6. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2011 blodtrykket var 114/68, ble målt to ganger. Ikke noe i veien med det i følge legen.. skjønner ikke helt hva som gjorde utslaget for sykemeldingen, men min samboer som var med mente i ettertid at det var såpass mange ting at det eneste rette var en sykemleding. (Jobber som spesialpedagog i bhg så har sånn sett en fysisk tung jobb). Jaja, får en UL om 2-3 dager og får hilse på Knerten igjen!
mjs Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Mitt sf lå på 26 i uke 28. Det samme gjorde det visst med forrige barn også. bt 110/65..Vekten min gjorde også et hopp på den tiden, men stagnerte veldig etter det. er i uke 32 nå.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Mitt sf mål i uke 28 var 30, jeg har veldig stor mage! Og jeg hadde da gått opp 20kg... Jeg er sykmeldt fordi jg er så stor og tung, og jeg har en jobb som krever at jeg er lett og spretten hehe. Og vekten og magen gir meg smerter i rygg og bekken. Synes det er rart du ble sykmeldt når du ikke føler du trenger det... jaja, du får utnytte tiden da, gjøre klart til babyen, stelle godt med deg selv og bare ha tid til å være gravid
Skrømti Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 Det var da rart legen sykemeldte deg uten å forklare deg hvorfor! Kan det tenkes at han hadde svangerskapsforgiftning i tankene? ( eller fare for begynnende svangerskapsforgiftning). Siden du hadde lagt på deg de kiloene ganske fort, har øden og +1 på protein. Men legen kan vel ikke kreve at du sykemelder deg? Siden du føler deg i fin form og greier? Ja,ja.. Du får rett og slett kose deg hjemme! Lykke til på ul, du er jo heldig som får hile på Knøttet igjen!
MetteSK Skrevet 7. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2011 det var svangerskapsforgiftning legen hadde i tankene ja. Har tatt glukosebel.test idag, den tror jeg var ok. hadde 5.3 i blodsukker fastende i morges og 8.0 etter sukker vann 2 timer senere. Ingen rynket på nesa iallefall Skal innom jobb å hilse på der, har ikke hatt en eneseste egenmeldingsdag engang siden 2009.. får jobbe 50% ut måneden fra mandag iallefall *smile*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå