Gå til innhold

Liv i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er nå 18 uker på vei, og har kjent liv i magen en god stund. Men helt siden jeg kjente det første gang, så har jeg kjent sparkene ganske lavt i magen. Mange sier de kjenner rett under navelen? :S

Hvor kjenner dere det?

Jeg har også hatt ei veldig aktiv pie, som har vært flink å sparke hver dag. Men nå i det siste har det dabbet litt av, kjenner ikke så ofte og var nylig på ultralyd pga mangel på spark.

Og morkaken min lå bakovervendt.

Er dette grunn til bekymring, har dere noen erfaringer ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har morkaka foran på magen da..men jeg kjenner også mest liv langt nede, helt ned mot skambeinet. Noen fåååå ganger kjenner jeg det rundt navelhøyde, bare på sidene. Jeg tror rett og slett pjokken bare har funnet seg en favorittstilling og sparker den veien :)

Jeg kjente ikke spark hver dag før jeg var kanskje rundt uke 22. Og det har gått periodevis, noen dager masse og hardt, andre ganger svakere og mindre. Men jeg tenker det er normalt :) Også sier man jo at når man er 18 uker så måå man ikke kjenne spark hver dag heller.

Så jeg tenker du har ingen grunn til å bekymre deg :)

Jeg er forresten 24+6 :)

Skrevet

Ja! Akkurat der jeg også kjenner!

Jenta mi har ligget med hodet ned veldig lenge, og det nå har hun snudd seg med ryggen ut og hodet på høyre side av magen. Kan jo ha noe med saken å gjøre.

Hører de sier at man ikke skal kjenne liv hver dag så tidlig, men er jo så vanskelig å ikke bekymre seg når man tidligere har kjent liv flere ganger daglig...

Tusen takk for svar : )

Skrevet

jeg er 24+3 og kjenner overalt men for det meste helt nederst i magen:)

Skrevet

Kan av og til kjenne andre plasser jeg og, men har aldri kjent noe så høyt som i navlehøyde! :(

Skrevet

Begynte å kjenne "bobling" i uke 15-16. Er nå 18+0, (førstegangs) og har ikke kjent noe til boblingen på over en uke. Var hos jordmor på torsdag, og hørte hjertelyd, så vet at det er liv selv om jeg ikke kjente det. Men nå er jeg litt lei meg for at jeg ikke har kjent spark enda :-( Skal på UL på tirsdag, og er veldig nervøs og spent. Føler at "alle" som har kommet så langt som meg kjenner liv.... Mens her er det stille....

Skrevet

Jeg er 26 uker og kjenner det også langt nede, nå har han blitt såpass stor at jeg kjenner han litt over alt, men fremdeles også langt nede der, han ligger veldig lavt og så har jeg morkaka oppi foran og kjenner derfor ikke så mye der. Så det er helt normalt. :)

Skrevet

Takk for svar dere.

Har roet meg mer ned nå, og da har den lille i magen begynt å bli flink å sparke oftere og hardere. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...