Gå til innhold

Er det virkelig utrolig få som vet om BEKKENLÅSNING i svangerskap?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det, og vet mange andre. Men det høres ut til at absolutt alle tror de har bekkenløsning når de er gravide.

Vet du om bekkenlåsning, og at en kiropraktor kan fikse det på null komma niks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt både bekkenløsning og bekkenlåsning. JEG vet hva det er, så altfor godt. Bekkenlåsning har egentlig ikkenoe med svangerskap å gjør sånn som bekkenløsning.

Jeg fikk vite for 8 år siden at jeg hadde bekkenløsning og trodde selv på det når legen sa det, jeg hadde jo det også MEN jeg hadde også en låsning som ble oppdaga for 6mnd sida som har gjort meg svak i hofter og korsrygg. Kiropraktoren mente jeg hadde hatt det i nesten 10 år. Så det er annbefalt å finne utav og gjør no med det på et tidlig tidspunkt.

Jeg har forøvrig bekkenløsning nå som jeg sliter med.. BLÆ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva håper du å oppnå med "dagens moralpreken"????????

Hilsen en som har hatt bekkenLÅSNING under hvert svangerskap (4 stk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid slik at den kiropraktor kan fikse det på null komma niks.

Jeg matte ha en rekke behandlinger over 10-12 mnd og i tillegg en del timer hos en muskelterapaut før jeg ble bra.

Må fortsatt trene for å holde det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekkenlåsning selv, men kiropraktoren ville ikke røre noe før fødsel, så jeg jumpet rundt med krykker fra uke 14 til fødsel... Så det er ikke slik at bare fordi det var lett å ordne for deg, så er det det for alle. Og ja, jeg prøvde meg hos andre kiropraktorer også, og alle var enige med første sin uttalelse i saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, men den løsningen alle hgar kan føre til en låsning...

Og jo, en god kiropraktor kan fikse det fort. Hva gjør en god kiropraktor som ikke tør røre det? Jo, henvise deg til en ny kiropraktor som kan faget sitt.

Jeg fikk bekkenlåsning etter bare ca 15 uker svangerskap selv, og har i tidligere svangerskap hatt bekkenløsning. Det kjennes likt ut, ja.

Etter ca 4-5 behandlinger hos kiropraktor, var jeg i stand til å fullføre svangerskapet uten smerter fra 7. måned. Jeg turde ikke før, men da var jeg desperat.

Hva dere andre har hatt, er opp til dere å avgjøre. Jeg vet hva jeg har hatt, og vil egentlig bare råde andre gravide til å prøve samme løsningen som jeg har gjort.

For hva er poenget med å ha vondt i nesten 9 måneder, dersom noen kan fikse hele greia fort?

Bare bit meg så mye dere vil, men dette er fakta, og vil sikkert hjelpe noen. Om så bare en person, så er det godt nok for min del.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også låsning. Men ble ikke fortalt at man kunne gå til kiropraktor. Men så var legen min sikkert nærmere 100 år også da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar fortsatt feil HI, forstår ikke at du gidder engang jeg.. Gikk til ekspert for bekenet, og til og med hun sa at det var noe som kunne ta månder å få orden på, jeg sitter fortsatt med behandlinger, 11 månder etter at det startet.. Så er bare sprøyt av deg.. Jeg reiste trossalt 50 mil for å få hjelp av en ekspert i faget og emnet, og til og med hun sa det ville ta månder med behandling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt dette i mine svangerskap, og faktisk også etter fødslene. Nå sist i sommer, og da var det 2 år sien siste fødsel. Får det fikset hos manuellterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde dette, kom vel i uke 22.. jeg tenkte det skulle gå over av seg selv, men måtte krype til korset og be om hjelp.. dagen før jeg skulle til manuellterapaut så falt jeg i trappa og etter det har alt vært supert! :P ordna seg fint av seg selv, men jeg kjendte det var en låsning og ikke løsning selv til å begynde med da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er opp til den enkelte å stille diagnoser på seg selv. Sliter en med bekkenet er det jo opp til legen å fortelle om det er bekkenløsning eller låsning, eventuelt henvise videre. Hvordan i all verden skal en vite om en har bekkenlåsning om en ikke har hatt det før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...