manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 Hei, kan dere konmme med innspill her?.. Jeg har barn, min søster venter sitt første barn om noen mndr. Da mitt siste barn er nettopp det, har jeg gitt bort klær og utstyr fortløpende til henne. Hun har fått mye dyre ting, bl.a merkeklær,vinter- og ulltøy,bæresele osv. Jeg har aldri tatt betalt for noe av dette, og det har heller aldri falt henne inn å spørre. Det virker som hun tar det som den største selvfølgelighet at hun skal arve alt av klær og utstyr fra oss. Dette hadde forsåvidt vært greit, da jeg så klart vil hjelpe henne.. MEN! denne uka hadde hun byttet ut to gulvtepper på stua (ett som hun selv har fått i gave av våre foreldre, og ett hun selv har kjøpt), hun fortalte meg dette, og at hun synes de tar så stor lagringsplass ettersom hun ikke kommer til å bruke de noe mere. Jeg er på utkikk etter nye tepper på lekerommet til ungene, og sa at jeg tar gjerne i mot dem. HOLD DERE FAST! da presterer hun å si; ok, da vil jeg ha 300 kr (for det hun selv har fått i gave) + 200 kr (for det hun selv har kjøpt,org.pris 400kr på salg)! Jeg ble målløs og skikkelig såret, det hele endte med att jeg gikk derifra og har ikke snakket med henne siden, hun har heller ikke tatt kontakt.Dette er ei uke siden. Hva ville dere gjort? og hvordan skal jeg ta dette opp på en skikkelig måte uten å skape alt for dårlig stemning, vi har nemlig ikke det beste forholdet fra før av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Bouquet Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Si at du hadde forventet teppene gratis med tanke på alt hun har fått arvet av dere. Er ikke noen måte å pakke det inn på i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Siden det er søsteren din så bør det kunne gå an å si ifra=) Du kan jo si at "Åh, det var akkurat den samme summen som jeg hadde tenkt til å ta for alt babyutstyret!!" hehe.. Har ingen super-råd dessverre... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 7. september 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 7. september 2011 Takk for tips..Ja det er vel greit å si det rett ut.. Jeg får si det neste gang vi sees, men da kommer hun nok ikke til å snakke til meg på leeenge garantert! Jeg vurderer bare å slutte å gi henne ting, jeg har flere venner med barn på samme alder, som gledelig tar imot/bytter klær.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabitha Skrevet 7. september 2011 #5 Del Skrevet 7. september 2011 En mulighet er at du kan ignorere teppene fullstendig, og håpe at hun ikke tar opp temaet. Men hvis hun gjør det er det vanskelig å ikke si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå