Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 jeg tar det fra starten: på fredag så fikk jeg meld av svigermor ang bursdagen til ene ungen, og jeg svarte på¨min måte høfflig. jeg vet svigermor er hårsår så jeg fikk mannen til å lese meld først. og han syns den virket grei. den ble sendt, halv time etterpå så setter helvette i gang. da ringer tlf til min mann og han får mange meld. han tok aldri tlf. han hadde svart på en meld og skrev det samme som meg og skrev. jeg har lagt meg natta. men tlf hans får mange meld og ubesvarte anrop. jeg fikk svar av svigermor, hun sendte en tom meld. ikke vet jeg hvorfor. på lørdag kom det mange flere meld og min mann pratet med sin mor og sa tydelig og klart hva vår mening her er. og at de må respektere det. de ble venner igjen etter og ha pratet i kansje 30-40 min... ti min etterpå ringte svigerfar og var sinna, da var det hans tur til og lage bråk. er alltid viktig for han og få sagt sitt uansett om han ikke har noe med saken og gjøre. han skal alltid hakke veldig på meg og velger da og bruke mot meg at jeg ikke at en far eller besteforeldre, de lever, jeg og dem vil bare ikke ha kontakt. mye som ligger bak. men svigerfar skal alltid bruke det mot meg. han har veldig lite mer enn det og de annet enn at han alltid mener at det er vi som har problemer og vi som lager bråk. samtalen endte med at svigerfar er drit sur og sier vi kommer nedover til oss nå. når min mann sa vi var opptatt da fikk min mann beskjed om at nei det er dere ikke. du bare sier det fordi du er feig. de kom nedover og hadde da med seg flere, min mann sin søster, og hans besteforeldre. allså hele familien til min mann,.. de ringte ikke på døra vår de bare dundret inn, når de dunret inn tok jeg med ungene opp i andre etasje. mamma og min stefar ble ringt etter da vi ikke ville la ungene være oppi dette eller alene. mamma og stefaren min kom. jeg var oppe og hørte bare bestemoren til min mann begynner og anklage min mann for og ikke like hans mor og at han ikke behandler sin mor riktig. det bestemoren da hadde prob med var at vi hadde to uker i sommer hvor vi spurte om de hadde mulighet til og passe ungene. det hadde de ikke, og hun sa at vi skulle spørre moren til min mann noe vi ikke gjorde. det fordi vi allerede viste at hun skulle jobbe. de fortsatte og anklage oss for ganske mye. bestemoren til min mann gikk så langt at hun la hånda si på min skulder og sa du trenger hjelp skaff deg det. det har du gått av. det sa også alle de andre som var der seg enig i utenom min mann og stefar. (mamma var i andre etasje) dette sårer ekstremt mye. alle sammen gikk på min mann med anklager og truet han med at moren hans ville dø om ikke ting endret seg. hun har vist hvert sykmeldt i 3 uker nå. og hvert i fare for noe mer hjerne problemer, noe min mann og jeg ikke har fått vite. min mann ble ganske sinna og slik har jeg aldri sett han. det er skremmende. jeg sier overhode ikke at jeg ikke har gjort noe, ja jeg har gjort mitt, men det er vell 3-4 år siden nå jeg gikk inn for og hevne meg på de. i helgen forsvarte jeg meg bare. med og forklare meg. jeg og min mann gikk og fikk hjelp sammen om hvordan vi skulle forholde oss til dem. vi har fulgt alle råd og ikke gått inn for og gjøre noen noe. det har klikket helt for denne familien. min stefar er utdannet innen konfliktløsning. og han sa det rett ut foran alle at de må slutte og ha en sur oppfattning hver gang jeg sier noe, eller sender en meld. dette var de totalt uenig i, og hakket videre på meg. nå har det gått 2 dager siden og jeg får masse hjelp av mamma og stefaren min nettopp fordi min mann ikke har noe fmailie igjen og vi trenger råd og støtte rundt oss.stefaren min hørte alle og har hjulpet meg med og tolke de og hvorfor de er sånn. og stefaren min sier det rett ut at han vet det ikke er noe vondt i meg og min mann, mens min mann sin familie de har gått inn for og lage dette helvette. det jeg nå trenger råd av dere til er at jeg sitter og føler at jeg ikke vil se dem igjen. det fins ikke noen vei videre for meg og familien til min mann. jeg vil ikke gå fra min mann, han vil heller ikke gå fra meg. dette gjorde min mann også tydelig for sin familie. det skjedde ganske mye når de var her, jeg orker ikke gå gjennom alt. fikk ikke med meg alt heller for folk skrek til hverandre samtidig. jeg er hjemme i dag. da det ikke var noe jobb for meg i dag. og nå sliter jeg som et helvette. i går var jeg på jobb og det gikk veldig bra. jeg klarte meg bra. men ikke i dag. er alene og har prøvd og gjøre ting, men alt bare ender med at jeg gråter og ikke har det noe bra. hva ville du gjort videre, og hva burde min mann gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Oj, tror jeg må si meg enig med svigerfamilien din, jeg. Skaff deg hjelp, du høres jammen ikke god ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Del Skrevet 6. september 2011 Beklager, men dette skjønte jeg ikke mye av! Hva var det du svarte din svigermor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg leser og leser, men skjønner ingenting! Enig med anonym over her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Del Skrevet 6. september 2011 jeg skrev at folk er velkommen i bursdagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Del Skrevet 6. september 2011 Da skjønner jeg..........enda mindre...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Del Skrevet 6. september 2011 Denne svigerfamilien høres veldig dominerende ut. Du kan få en advokat til å skrive et brev om at de ikke kan bryte seg inn i deres private hjem og komme med trusler, bare slik at de ikke gjør det igjen. Men jeg har ingen løsning for å redde vennskapet dere imellom. Det blir nok noen kjipe julaftener heretter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #8 Del Skrevet 6. september 2011 Du trenger ikke råd herfra, du trenger profesjonell hjelp. Dere høres ikke gode ut noen av dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #9 Del Skrevet 6. september 2011 Her ligger det tydelig ganske mye mer bak enn det som kommer fram. Og når du bare forteller overflaten av historien, formulerer den så svigerfamilien er de eneste teite og ikke forteller noe av hva du faktisk har gjort er det ikke mulig å få et nøytralt forhold til den. Svigerfamilien gikk vel kanskje litt vel aggressivt til verk, høres jo ut som en intervension, men kanskje er det det du trenger. For når noen sier til meg: "Alle andre er teite, jeg derimot er bare flink" ringer de det en bjelle hos meg iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #10 Del Skrevet 6. september 2011 Du mener det ikke finnes eksempler på utstøtte eller mobbete personer? Hørt om syndebukk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #11 Del Skrevet 6. september 2011 Hadde vært lettere å svare om du fortalte hva krangelen handlet om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #12 Del Skrevet 6. september 2011 jeg vet ikke helt hva dette dreier seg om. eneste jeg har gjort mot svigerfamilien er at jeg forsvarer meg selv, og bretter ikke ut om livet mitt. sam at jeg er meg selv. jeg har hvert igjennom mye i mitt liv. og mye av det vet ikke svigerfamilien mer om enn hvem det var og hva som har kommet ut av det. (allså at jeg brøt kontakten med pappa og besteforeldrene mine) de bruker dette imot meg. jeg har aldri gjort dem noe, annet enn og svare frekt. om jeg blir irritert når dem går for langt. jeg har forklart fra min side. fra dems side så er det vanskelig og forklare for meg. siden jeg ikke vet stort. jeg vet det er litt vanskelig og lese. vanskelig og forklare alt. de har gjort alt de kan for og ødelegge forholdet jeg og mannen har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #13 Del Skrevet 6. september 2011 Er det ingen av dere som fårstår at dette var ett tulleinnlegg:-)?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #14 Del Skrevet 6. september 2011 dette er ikke et tulle innlegg. jeg trenger råd og hjelp. vi alle skal til en familiepyskolog. men er ventetid. men jeg føler inderst inne at det ikke vil hjelpe. de har gjort for mye og sagt for mye- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #15 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg skjønner ikke noe av hele den saken ihvertfall. Tror du må ta det en gang til jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #16 Del Skrevet 6. september 2011 Skjønner ikke stort av dette innlegget. Om du har det vanskelig og trenger råd, råder jeg deg til å skrive så vi forstår det. For dette ble helt "gibrish" for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #17 Del Skrevet 6. september 2011 Hvis dette er ett seriøst innlegg, så bør du skrive slik at man forstår, dette var jo bare helt uforsåelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #18 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg håper du / dere får det bedre enn dere har det nå. Men jeg må innrømme at det er vanskelig å forstå hvorfor de er så sinte på dere. Ut ifra det du har skrevet. Men desverre tror jeg det er lite nytte i å skrive noe her inne. Vi forstår så utrolig lite av hva det er du prøver å beskrive.. Bruk familien din som støtte . De er gull verdt. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #19 Del Skrevet 6. september 2011 jeg prøver igjen. på fredag fikk jeg en sms fra svigermor, der sto det at den ene søstra til min mann ikke hadde hørt om bursdagen til den ene av våre unger. jeg svarte tilbake at hun er velkommen og det er de som vil komme. like etterpå ringte tlf til min mann og kom mange sms, da var det galdt og frekt det jeg hadde skrivd. for hun hadde fått ut av meld at jeg ikke ville ha denne jenta der, og at jeg var frekk. min mann leste meld før den ble sendt og mente den var grei. min mann tok aldri tlf. men svarte på en meld det samme som jeg hadde skrivd og at nå var det natta. etter dette fikk jeg en tom meld av svigermor, ikke vet jeg hvorfor. på lørdag kom det flere meld og min mann pratet med sin mor og ga beskjed om hva vår mening var og at de måtte resptere det, det var da greit for svigermor og de ble venner. 10 min etter ringte svigerfar, da måtte han bråke litt. svigerfaren min bruker det han kan mot meg, og da velger min egen familie, har ikke kontakt med pappa eller besteforeldrene mine,. og det bruker han mot meg hele tiden. de bruker også mot både meg og min mann at vi ikke har venner ifølge de. vi har venner, men er også mye opptatt med barna, bursdager, og jobb,. samtalen til min mann og hans far endte med at svigerfar ble så sur for han mente at dem ikke kom noen vei. derfor dro de nedover til oss. de gikk rett inn døra, ringte ikke på. og begynte og bråke. jeg tok med meg ungene i andre etasje for at de skulle sleppe og høre dette. mamma og stefaren min var på vei de og. det for og støtte og hjelpe oss. mamma var oppe med ungene, resten var nede. svigerfamilien bråket om alt. min fortid. at de ikke får blande seg inn i våre regler for våre barn. og de har mange meninger på alt som ikke stemmer med virkligheten. de brukte mot min mann hele tiden at hans mor var syk og kunne dø pga dette. noe vi ikke har vist om før de brukte mot min mann. bestemoren til min mann la hånda si på skuldra mi og sa at jeg trengte hjelp. og alt dette var kunn min feil. min ste far var der. han er konfliktløser på jobben sin. og sa det rett ut til alle at dette går på at folk er sure og negative når de leser mine meld eller tolker alt jeg sier negativt. noe jeg og mannen føler er riktig. jeg har aldri gått inn for og gjøre denne familien mer vondt enn og svare frekt, når de ikke tollererer hva jeg og min mann for regler for unga, så må dem kunne vente seg reaksjon og. hverken min mann eller jeg ser hva jeg har gjort. jeg håper det er litt lettere og se hva jeg mener nå. og hva som er prob. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #20 Del Skrevet 6. september 2011 Tror jeg ville kutta kontakten med svigerfamilien hvis de ikke skjerpet seg. Når de er så konfliktskapende som det de er, så vil det aldri komme noe godt ut av å ha kontakt med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #21 Del Skrevet 6. september 2011 Så problemet var at tanten til barna ikke ble invitert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #22 Del Skrevet 6. september 2011 ho var bedt, men hadde ikke fått det med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #23 Del Skrevet 6. september 2011 Seriøst??? Den type hjelpen får du i hvertfall IKKE her inne.... I tillegg til at de fleste av oss ikke skjønner bæra av det du skriver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #24 Del Skrevet 6. september 2011 Høres ut som en svigerfamilie som krever å ha kontroll over dere. Og når dem ikke får den kontrollen dem krever, fordi du og din mann setter dere på bakbena og ikke gir dere, så lar dem det gå ut over deg. Mulig dem mener du er "den svakeste" her fordi du har en fortid med problemer med faren din og besteforeldrene dine. Ut fra det jeg leser her så ser jeg det sånn at din mann, deres barn og du er mer tjent med å bryte med familien hans. Familien deres trenger ro ikke kaoset svigerfamilien lager. Mulig dem kommer på andre tanker om dere bryter med dem, kanskje dere kan komme til enighet siden om dem skjønner at dere mener alvor. Lykke til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 6. september 2011 #25 Del Skrevet 6. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå