Gå til innhold

igangsetting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fungerer egentlig dette? Mange sier at om man blir satt igang tar det så mye lengre tid, og blir ofte en hardere fødsel enn om den kommer av seg selv... Er dette reelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på. Ekstreme forskjeller slik det er for fødsler som starter spontant også. Noen settes igang uten å være modne, da går det ofte tregt for man må modne livmorhalsen først. Andre er modne og man kan gå mer rett på sak med enten å ta vannet eller rett på drypp og da går det ofte fort. En fødsel styrt av drypp er gjerne mer intens med tettere kraftigere rier enn en spontan fødsel. Jeg har blitt satt igang med å ta vannet og få drypp og opplevde det som en flott grei fødsel, 7 timer fra vann tatt til ungen ute.

Skrevet

Har hatt 2 igangsatte fødsler. Med nr 1 tok de vannet, så ble jeg satt på drypp. Tung fødsel, men lettere enn med nr 2. Med nr 2 fikk jeg modningstabletter, tok vannet og drypp og jeg slet med ukontrollerbare rier fra start til slutt. Startet 1630 ferdig 0130. Nå skal jeg inn for igangsetting den 12., om jeg ikke går i spontan fødsel - er spent på hvordan denne gangen blir. ;)

Skrevet

Man har ju hört massa olika historier. Men tror att det stämmer gott med det om man är mogen så blir det enklare!

Min slempropp gick 1 vecka innan de satte igång mig förra gången. Låg med 1,5 cm öppning och kraftiga rier i 12 timmar innan jag fick grinat till mig epidural och då låsandes det.

Jag vill göra allt för att undgå igångsättning denna gång - är väl därför jag är sååå desperat! Hi hi! Men så säger de att det är enklare 2 gång - men inga garantier - men en stor premie får vi ju oavsett!! ;0)

Skrevet

tusen takk for at dere svarer..:) Jeg er så spent.. kjenner jeg gruver meg veeeeldig, men som du sier så er premien verdt det! :)

Skrevet

Jeg ble satt i gang 5 dager over termin sist. De satte den første modningspilla rundt 10 på en mandag og gullet mitt ble født 06.00 dagen etter. Men så har jeg lest her inne at det tar veldig kort tid for noen. Det blir som det blir.

Det positive med å bli satt i gang er at du er på sykehuset og alt skjer under observasjon, det syns jeg var veldig fint da :-D

Skrevet

Jeg ble satt i gang 9 dager etter termin sist, grunnet vannavgang uten rier. Var ikke moden, så fikk 2 modningstabletter opp i sjeden. Riene ble ganske heavy med en gang, litt sånn lyn fra klar himmel :-/

Lå lenge uten at det skjedde mye og fikk epidural siden jeg ble så utslitt, noe som heller ikke gjorde fødselen mer effektiv. Så ble satt på drypp de siste 5-6 timene, da kom jeg mer i gang, men hadde null kontroll.

Håper virkelig på at fødsel setter i gang av seg selv denne gangen.

Håper ikke jeg skremmer deg, dette er bare sånn jeg opplevde det, så behøver jo ikke gå sånn for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...