Gå til innhold

Seriøøøøøøøst!!!! Tenk litt selv heller folkens!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med alle dere som må spørre oss her inne om når man skal begynne med strømpebukse til barna nå - kan man begynne med ull nå - bor i Oslo osv osv....

Jeg blir MATT!!!!

Hver unge er individuell - noen fryser "alltid", mens andre er varme av seg.

Det er jo ikke sånn at alle i Oslo begynner med strømpebukse 12. september - i Kr.sand 1. november osv... Vet jeg trekker det litt langt nå, men har dere som mødre så dårlig tro på dere selv???

Vet dere ikke hva dere kan kle barna med for at det skal være passe varmt?

Om dere er usikre kan dere jo bare sende med litt ekstra tøy til bhg, eller pakke ekstra tøy i sekken om dere selv skal på tur.

Jeg har tre barn og ALLE sammen må kles forskjellig!

Kjære mødre - stol litt mer på dere selv!!! Jeg kan da ikke, og heller ingen andre her inne - si hvordan du skal kle DITT barn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, blir også veldig forbauset over en del spørsmål her.

Men man ser de igjen ute, selv går de i t-shirt mens barna ligger i vogn med pose og i ull. Jada vi snakker 15 pluss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til tråden med strømpebukse, men er ikke dette en side hvor vi kan lufte ting, spørre om ting, drøfte alt verdens ting?? Skal det være lov å lage tråd om noe, men ikke om annet? Finnes mange førstegangsforeldre som rett og slett er usikre. Skal ikke de få lov å lage en tråd om det de er usikre på?

Hva gjør deg, HI, til at du har rett til å bestemme hva som er dumt å spørre om eller ikke?

Kom deg ned fra din høye hest...som du sier, du har 3 barn...etterhvert erfaring. Da må du også vite at folk er forskjellige, akkurat som barn er forskjellig. Vi trenger råd og tips til helt ulike ting.

Tenk om jeg skulle laget en tråd hver gang jeg leste en tråd om JEG synes var innlysende eller unødvendig....

Skjerp deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Hi i siste linje, foreldre kan med stort hell stole på sin egen vurdering og ikke være så redd for å gjøre feil.

Men ellers er dette forumet greit å bruke til å spørre om både stort og smått, bare å finne noe annet å gjøre enn å sitte på dataen om man blir lei.

Og hun med jakken i går oppfattet jeg som ironi over alle "hva-kan-jeg-kle-på-barnet-mitt-i-dag-innleggene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, kan begynne å lure på hva folk egentilig gjør på. I stede for å ta et enkelt valg så setter de seg heller ned ved pc-en for å få hjelp til svaret, er det usikkerhet eller et desperart skrik om oppmerksomhet, de føler de må ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som reagerer på innlegget mitt....

Jeg er helt enig i at man må kunne spørre om alt her inne - men jeg blir faktisk matt innimellom.

For dere kan da virkelig ikke mene at man skal kunne spørre her inne om man skal kle på barnet strømpebukse eller ikke!! Om man stoler så lite på seg selv som mamma så er det på tide å gjøre noe med det. Jeg vet jo at jeg også var mer usikker som førstegangsmamma - men jeg hadde da ALDRI gått på et nettforum med førstemann for å spørre noen fremmede om jeg skulle ta på barnet mitt strømpebukse den dagen eller ikke!!!!!

Det tror jeg da alle må skjønne...

Hva er det med de greiene at man ikke skal kunne stole på seg selv og sine egne avgjørelser....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med HI

Er man i tvil, pakker man ned en strømpebuse og har liggende i barnehagen!

Er man i tvil om man bør ha på jakke, er det alltid bedre å bare ta den med, blir det for varmt, henger man den fra seg, da er det verre om det blir for kaldt å jakka henger hjemme.

Og ellers må man tenke på at vinteren er lang og kald, så da venter man litt med både ull og pose i vogn, for hva skal man da ha på barna i vinter??

Er jo ikke kaldere i lufta nå, enn det er i badevannet på sommeren!

Synes også foreldre må stole på seg selv, og ikke minst, bruke litt sunn fornuft !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...