Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere babyene deres tran eller velger dere annet tilskudd? Vesla er nå en måned og er på tide å starte med dette, har googlet en del på nett og ser at en del gir eskimo-kids istedet, og noen gir D-dråper, men får likevel inntrykket av at tran fortsatt er det beste? Hva gir dere andre?

Jeg tar omega3-kapsler selv, men har forstått det sånn at babyen uansett ikke kan få for mye av dette så jeg kan vel fortsette med det selv om hun også får tran?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ei datter på 5 veker og har begynt og la ho smaka tran, den originale. No i starten får ho berre litt på tunga so ho blir vant til smaken. Dette er det helsesøstra her anbefalte. Eg teke tran sjølv, men den er med sitronsmak og det var ikkje anbefalt til veslejenta.

Skrevet

Da lille nurket var 4 uker gammel, begynte jeg å gi han tran, men dessverre gulpet han opp masse mm, så jeg gikk over til d-vitamin dråper. Det fikk han i seg frem til han fylte 3,5 mnd, før vi prøvde tranen igjen. Da gikk det strålendes :)

Skrevet

Snuppa får D vitamin dråper. Prøvde me tran, men det kom opp igjen. Enten det eller så spyttet hun det ut. Nå er hun 4 mnd og prøvde tran senest for et par uker siden, men hun spytter det fortsatt bare ut.

Skrevet

Jeg gir min d-vitamindråper istedet. Ingen av mine har fått tran. Syns ikke noe om tran av diverse årsaker og d-vitamindråper fungerer helt fint (sier helsesøster også).

Skrevet

Vi gir D-dråper, pga jenten vår brekker seg og høres ut som hun kveles, når vi gir tran.

Men helsesøster sa at vi fint kunne gi tran med sitronsmak...?!

Skrevet

Jeg fikk utdelt tran med sitronsmak på helsestasjonen på 6-ukerskontrollen, så det er nok delte meninger om tran med sitronsmak blant helsesøstrene. Jeg hadde også hørt at det ikke var anbefalt, så jeg var overrasket over at det var akkurat den typen jeg fikk. Ifølge helsesøster hadde de hatt kontakt med produsenten, og det er visst ikke sitron i tranen, men sitronsmak . (Grunnen til at folk var skeptiske var sitrusallergi)

Så jeg tar sjansen:)

Skrevet

Hvor mye tran skal man evt. gi hver dag?

På tide å begynne med tran eeller d-dråper her i huset også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...