Gå til innhold

Nyfødt som sover utrolig mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke ment som et provoserende innlegg for dere som har søte små som kanskje plages med nattesøvnen - men rett og slett

Fordi jeg lurer på om det er noen med

Lignende erfaringer.

Har en liten gutt på 8 dager som for det

Meste bare sover - han våkner og spiser godt, får ny bleie og kan godt være litt våken - men så sover og sover han. I natt fikk han

Mat en gang, spiste så i morrest og så nå på formiddagen - men sovner igjen med en gang han har spist. Er det noen andre som har hatt babyer som "bare" har sovet? Har det isåfall plutselig snudd/ blitt store endringer? Klarer liksom ikke å slappe av helt med at han sover så mye (høres sikkert veldig teit ut), venter liksom Åå at

Plutselig kommer det til å snu helt..

Kan også nevnes at førstemann var heelt annerledes, han var veldig mye våken og til tider slet jeg mye med å få ham til å

Sove. Dette ble litt langt men håper noen har noen erfaringer å dele :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at nyfoedte sover mye, det er ikke noe du trenger aa bekymre deg over (og det gaar gradvis over). Et tips er at i loepet av dagen er det greit aa vekke ham saa han faar mat hver 3.time. Dette gjoer du ikke om natten, slik lager du allerede naa en forskjell paa natt og dag.

Skrevet

Det gjorde iallfall vår lille Mini:) Han sov, fikk mat, bleie og sov ca tre timer til neste måltid:)

Han var prematurfødt, så vi kjørte også regel med hver 3. time på natt. helt til vektoppgangen var blitt så bra at han selv kunne bestemme når han ville spise:)

Skrevet

Og ikke minst, gratulerer så mye med den lille:)

Skrevet

Mellomste her kun sov og spiste døgnet rundt frem til han var tre måneder. Så snudde det radikalt!!

Minstemann her kun sov og spiste de første 14 dager. Deretter snudde det også.... Nå sliter jeg ofte med å få han til å sovne utover dagen...

Nyt det så lenge det varer, sier jeg altså...

Skrevet

Ja, det har jeg erfaring med. Minstemann var sånn. Lå i dvale de første to ukene. Han lå bare i vognen og vokste;-) Spiste og sov.

Men jeg skal si at han har kviknet til;-)

Skrevet

Jenta mi er sånn også, sover og spiser, sover og spiser ;) vi er kjempeglade når vi innimellom får se øynene hennes, hehe. Hun er 1 måned i dag, merker at våkenperiodene er litt lengre enn i starten, men fortsatt sover hun utrolig mye. De blir vel mer og mer våkne etterhvert :)

(hun er prematur da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...