Gå til innhold

Noen som vet: Hvis man skal lage ekstra uttak til kabel-TV og man har sånn GET-boks...

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man det?

Kan jeg ringe et elektrikerfirma, så fikser de hele greia? Eller må man også ha en slik ekstra GET-boks? Og hva koster det i så fall?

Og noen som vet ca. hvor mye det koster å legge inn ekstra uttak, med alt utstyr osv? Det skal legges fra stua og inn i et annet rom, så ikke mange meterne.

Fortsetter under...

jeg gjorde nettopp dette. Jeg har derimot altibox, men er vel ikke store forskjellen.

Jeg måtte kjøpe/leie en ekstra dekoder (kr. 49,- pr mnd). Det fulgte med en kabel på 3 meter, men jeg måtte ha en lengre, så kjøpte på Clas Ohlson. Putta kabel i hjemmesentralen og til altibox og fra altibox til TV. Vips :o)

Det kan dere klare selv egentlig =) Det er bare å skaffe en antenne kabel, borre hull og trekke gjennom (hvis det kun er gjennom en vegg) Hvis man skal ha mulighet til å se andre kanaler på tv nr 2 så burde man ha en boks til ja, hvis ikke MÅ man se på de samme kanalene som den som er i stua (tv nr1)

Elektrikere har ikke noe med antenne kabler å gjøre og koble på tv og slik, da må du ringe kabelselskapet deres og si hva du skal ha =)

Hehe, takk jenter, som dere skjønner er ikke dette helt min tekopp...:-o

Nei, det er meningen at man skal kunne se det man vil på TV nummer to, så da blir det vel ekstra boks.

Hos meg kom det en Get-montør og fikset. Han la da inn en split, borret seg gjennom en vegg og satte et uttak der jeg ville ha det. Kostet meg 800 kr. Skal man ha TV på to steder må man vel ha en ekstra boks ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...