Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Mini her fikk sin første tann 2. juli og på 14 dager kom det tre til:) Dette gikk egentlig veldig lett for seg..... I 14 dager nå har han bæsjet så utrolig ofte, og mye i forhold til det han gjorde før. Nå er vi fint oppe i 56 ganger pr. dag. I starten tenkte jeg dette hadde med tenner og gjøre. Vært litt ulik konsistens og farge, også vært litt slimete. han ble for første gang sår i rumpa, dette er blitt bedre. Så nå retter jeg spørsmålet til dere kloke kvinner med litt mer erfaring enn meg:) Er dette vanlig med så hyggelige bæsjinger?? Han er 10 mnd. men er 7 mnd. korrigert. han spiser godt til alle sine måltider, men lurer likevel på om de skal bæsje så hyppig... Prøvde og ringe helsestasjon i dag, men der var det litt ferieavvikling. Tenkte jeg skulle trille innom og høre med de i morgen, hvis det ikke kommer noen kloke svar her da:)
Høna08 Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Synes kanskje 56 ganger pr dag hørtes litt i overkant mye ut, hihi. Regner med at du mener 5-6 ganger ;-) Du har ikke begynt med noe ny mat i det siste? Noe som han reagerer på? Min erfaring er også at ungen bæsjer oftere når det er tenner på gang, men ikke i hele to uker... Hvordan er humøret? Virker han utilpass eller noe? Hvis han ikke virker utilpass eller du ikke har begynt med noe ny mat ville jeg bare sett det an litt til. Går sånn i bølger med avføringen til de små Men ferieavvikling i september?!? ;-)
Skaubinna Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Hvis han bæsjer 56 ganger pr dag ville jeg begynt å bekymre meg ja ;-) Antar du mener 5-6 og det skal du ikke bekymre deg for syns jeg. Har du introdusert nye ting med mat i det siste? Har han hatt noe feber o.l.? Med tenner underveis (kanskje det er flere på gang?) så sa i alle fall min hs at dette er helt normalt i perioder. Jeg skulle bare sørge for å følge med på at ungen hadde våte bleier og ikke virket utilpass på noen måte. Du kan jo evt gi han litt bindende mat som feks banan og blåbær og se hvordan magen tar det?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 6. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2011 Ler så jeg griner, ja 56 ganger var kanskje litt vel mye:) Men mener selvsagt 5-6 ganger. har ikke begynt med noe ny mat, han drikker jo mindre mme nå etter at vi begynte med brødmat. Humøret er på topp, han er aktiv og ikke slapp. Kjenner etter tenner hver da, kjenner ikke noen nye med klart de kan være på vei ned. Og de fire han har fått har jo også brukt sin tid på og komme ned:) Han har våte bleier, færre enn før med dette henger jo sammen med mindre mme. Han drakk jo en liter for vekk for en tid siden. Skal prøve litt mer banan vi, og skal gå på butikken nå og se om vi finner blåbær:) takk skal dere ha for svar.....
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Rart med stavekontroll ja :-) 56 så hyggelige bæsjinger er nok ganske uvanlig!!
lillenims Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Blåbær virker lakserende (motsatt av det du vil!), men blåbærsaft er stoppende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå