Mamma♥09♥12♥ Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Jeg har ett barn fra 2009 som er 2,5 år =) Noen andre som har født barn i 2009 som venter barn igjen?=) Var en god del inne her da jeg var gravid.
Trultetryne Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Jeg har ei jente som er født i november 2009
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 6. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2011 Så hyggelig. har også en datter.. var det planlagt å få barn nå? =) hva syns du om alders forskjellen som kommer? Jeg tror den blir bra jeg.. men tenker litt på det med sjalusi. at nå er hun gammel nok til å bli sjalu.. sikkert litt vanskelig..
Trultetryne Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Ja, det var planlagt Jeg er 34 år og det begynner å haste litt hvis vi skal ha flere. Også vil jeg helst ikke ha mer enn 3 år i mellom. Nå blir det akkurat 2,5 og det passer fint. Jeg tror kanskje hun her også kommer til å bli sjalu. Hun er vant til å få all oppmerksomhet hele tiden..
På'n igjen! Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Fikk en jente i mai 09, venter nå nr. 3. Jenta mi blir nesten 3 år før 3. mann kommer, tror det kommer til å bli veldig bra! Nr. 1 var drøyt to da nr.2 ble født, det var også helt greit. Han glemte fort at han hadde vært enebarn! Det blir veldig kjekt når barna skal få vite at mamma har baby i magen, de kommer til å skjønne mye mer av det enn førstamann gjode da jeg gikk gravid med nr. 2. Han skjønte ikke så mye før hun var ute, men da ble han også veldig opptatt av babyen. Aldri vært spesielle problemer med sjalusi utover normalt, og de har nå stor glede av hverandre.
mer enn bare mor Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Har en gutt født juli 2009, og har nå termin i april! Blir spennende Vi ønsket egentlig 2 skoleår mellom barna, men slik ble det ikke, så nå blir det 3 skoleår mellom de
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 har en gutt født i august 2009:) To tette først med 15,5 mnd i mellom og så litt under 3 til neste. Blir fint (og travelt), regner med det er siste og håper veldig at minsten blir like mye med i "gjengen" for de to eldste er veldig gode venner:)
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Har en datter som er født i september 09, og får neste barn i løpet av februar en gang;) Her var det absolutt planlagt, synes det er greit å bli "ferdig" med spedbarnstiden i løpet av få år.
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 6. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. september 2011 Rina: oki hehe ja tror nokk vår også blir veldig sjalu.Men virke som om hun har veldig godt av at det skal komme ett barn til. Tror hun vil vokse veldigt på det.
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 6. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2011 Åja så greit at du har de to første såpass tette.. =) å ko kjekt å vente nr 3 !! håper vi også får 3 barn. eneste mitt problem er at man skal faktisk få ut barnet også.. har skikkelig angst.. syns det var så vondt sist.. hadde pressrier i 64 min.. å trodde jeg skulle dø altså.. off gruer meg.. Så bra at det ikke har vært noe særlig med sjalusi da. Kan tenke meg de har store gleder av hverandre. Mammaen min har en datter som er ett år mindre enn mi. Å de er blitt skikkelig knyttet.
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 6. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2011 Hehe.. ja det går ikke alltid som planlagt nei.. jeg hadde tenkt vi skulle ha to år mellom barna vår når dattera vår ble født. men slik ble det ikke.. blir over 3 år..
*ei tulle+spire* Skrevet 6. september 2011 #12 Skrevet 6. september 2011 jeg har ei jente som er født i 2009, og venter nå i april 2012. Blir spennende:)
Trejenter? Skrevet 6. september 2011 #13 Skrevet 6. september 2011 Jeg har også ei jente som er født i september 09 BAnten i magen er ventet i slutten av april.
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. september 2011 #14 Skrevet 6. september 2011 Jeg har ei jente født juli 2009 og har termin med nr to mai neste år.
a'Nöel Skrevet 6. september 2011 #15 Skrevet 6. september 2011 Jeg har ei jente som er født i januar 09, og ser frem til nestemann som kommer i mars/april neste år:) Tror det er en perfefkt aldersforskjell mellom de to, ikke for tett og ikke for mye mellom. Dette var veldig planlagt, vi har prøvd i 7 mnd før spiren satt Hun vet at jeg har baby i magen, men tror ikke at hun skjønner så veldig mye av det enda, det kommer vel når magen begynner å vises tenker jeg:) Jeg tror hun kommer til å bli en god storesøster, litt sjalusi regner jeg med det kommer, men tror også at hun kommer til å være veldig beskyttende og god mot lillesøster/lillebror:) Åh, som jeg gleder meg!
~ spiren ~ Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Har en sønn som ble født i august. Har nå termin i mai Så blir ca 2,5 år mellom. Veldig grei aldersforskjell
~Mita~ Skrevet 7. september 2011 #17 Skrevet 7. september 2011 Fikk en gutt i mars 08 og en gutt i juni 09' og venter nå nr tre i april 12 15 mnd mellom en og to var tungt i starten, men nå er det en lettelse da de alltid har en lekekamerat rundt seg og med en "attpåklatt" nå blir det helt perfekt!!
Teresia77 Skrevet 7. september 2011 #18 Skrevet 7. september 2011 Hej, Jag har en jente som er fødd i Juli 2009 och venter også barn i April :-) Fikk kjempe i 1,5 år før vi fikk vårt pluss igjen :-)
Teresia77 Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Jo jag har en jente fødd i Juli 2009 og venter neste i April 2012. Hvor kommer alle i fra? Selv er jeg fra Ski utenfør Oslo.
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Mita! Vi har ganske likt har jente født i april 08, gutt august 09 og termin i mai 12:)
Teresia77 Skrevet 7. september 2011 #21 Skrevet 7. september 2011 Hej, min jente er også fødd i Juli 2009 og om alt går som det skal blir hus storesøster i begynnelsen av April :-)
MrsMilla Skrevet 7. september 2011 #22 Skrevet 7. september 2011 Gutt født mai 2009 - var litt her inne da :-)
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 8. september 2011 Forfatter #23 Skrevet 8. september 2011 Så kjekt at det er så mange her inne som har barn fra 08-09 =) litt kjekt å være flergangsfødene når andre også her inne er det. Vi har jo litt erfaring fra før også. Nå er det jo andre barnet vårt vi venter. Å vi har ikke noe erfaring det at det elste barne skal få søsken. Noe vi er utrolig spendt på hvordan hun reagerer. Ser dere er forberett på sjalusi ^^, håper det går bra hos oss også. Dattera vår utnyttet det å være enebarn virke det som. Ikke at hun er klar over det. Men hun har det ganske godt. Veldig oppmerksomhetsyk og skal ha alt for seg selv. Så kanskje det blir litt utfordringer for oss. Eller kanskje stikk motsatt! hvem vet Utrolig spennende!!
Tilde 2009+ Ida 2012 Skrevet 8. september 2011 #24 Skrevet 8. september 2011 Vi har ei jente som er født i september 09. Og venter baby i April 12. Tror det blir fin aldersforskjell. Hun er vant til å få all oppmerksomhet fra alle da hun hadde nesten alle besteforeldre og oldeforeldre for seg selv lenge. Vi er som de fleste opptatt av at hun skal få den oppmerksomheten og oppfølging som hun trenger, samtidig er det på tide å lære å dele litt på ting. Regner med det blir mange utfordringer, men det får vi ta som det kommer. Hun fikk fortelle til onkelen at mamma har baby i magen sin, det var vertfall stas:O)
Teresia77 Skrevet 8. september 2011 #25 Skrevet 8. september 2011 Jeg håper det skal gå bra når vår datter blir storesøster. Hun elsker jo bebisar men som du sier er også hun van til å få vår oppmerksomhet. Jeg håper det skal gå bra og om ikke annet får hun litt øving i at få mindre oppmerksomhet nå, da jeg er ekstremt kvalm og ikke den aktive lekfulle mamman som før. Trur av andres erfaringer at det er viktig at hun får egen tid med foreldrene også når liten kommer og at man lar henne være med og se på bebben så hun ikke føler seg utenfor. Men vi har jo ikke heller erfaring av søsken da dette også er andre barnet så vi får vel se hvordan det går. Fikk tips i et annet forum å kjøpe noen bøker som handler om å få søsken når det er noen måneder kvar. Litt for å forberede på at det kommer en bebis til familjen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå