Gå til innhold

Svigermors utsagn ang. nyinnkjøpt vogn.. hvordan reagere??:-P (langt...) huff..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer venter barn nr to. Med dattern vår som nå er snart tre hadde vi så dårlig økonomi(i en startfase) at vi måtte kjøpe mye brukt utstyr osv. Det er jo helt topp, er heller mer for å kjøpe brukt, men det som er saken er at på de tre årene har vi fått svært god økonomi, og med nr to på vei har vi tatt oss råd til det vi ser vi har lyst på/trenger til lille, da også endel nytt utstyr. Vi kjøpte nylig en Baby Jogger City Select søsken/enkelvogn, som vi er kjempe fornøyd med, og har vært så heldige å få testet ut med en  og datteren vår i søskensetet. SVIGERMOR var nylig på middagsbesøk hos oss, og vognen stod ferdig montert i gangen, og i all ekstase måtte jeg vise den nye/ praktiske vognen vi har kjøpt, det eneste hu presterte å si var: " bagen ser veldig liten ut!"... (vet at bagen er litt mindre enn eks. simo sin bag, for ikke nevne de vognene hun brukte til sine barn på 70-80 tallet..) men det var liksom alt hun hadde å si??:-/ entusiasmen min raste i gulvet, selv om jeg vet der er hormoner å går, men ble faktisk litt såret.. Må nevne at vognen koster veil. ut rundt 11000, og den er verdt det for oss.. føler bare at det kunne gått an å bakke opp gleden til min samboer og meg.. Hva tenker du??? Er jeg helt fjern? Krever jeg for mye her?? Huff langt dette... Måtte bare få det ut:-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg ikke kan gjøre annet enn å overse slike kommentarer. Mitt problem er imidlertid svigerfar! Jeg kan fortelle om maleprosjekt jeg har gående (f.eks. spisestuen) og etter at jeg er ferdig med å fortelle blir han helt stille før han sier "nei, det blir jo bare stygt". Jeg føler at han gjør alt for å plage meg, men min kjære sier at han er sånn til alle og at man må leve med det. Da jeg var gravid i 6. måned giftet vi oss og da var han hjemme hos oss i trass i 6 dager etter bryllupet slik at han var sikker på at vi ikke fikk til å dra på en bryllupsreise som vi hadde planlagt.

Drit i kommentaren og la den i alle fall ikke gå inn på deg. Kanskje var det hennes måte å reagere på siden hun ikke har blitt spurt om å hjelpe til økonomisk? Mine foreldre er veldig entusiastisk i forhold til det vi har kjøpt inn (vi har også veldig god økonomi), men de VIL gjerne bidra med noen kroner. Så nå har vi sagt at vi ønsker oss bæremeis slik at de kan bidra der i stedet for å kjøpe vogn :-)

Lykke til! Og for all del; få det ut :-)

Skrevet

Fjellrypa.. Hvordan i alle dager kan dere tillate din svigerfar å holde på sånn?

Så til HI... dette var jo en veldig liten kommentar, i mine øyne.

Men det viktigste er jo at dere har hatt muligheten til å få kjøpt denne vognen dere så ønsket dere, og at dere kan få unne dere litt ekstra. Sett pris på den gleden dere to deler over det, og smil over alt dere nå får til! Ikke heng deg opp i småkommentarer fra svigermor ;)

Gjest Mothertotoo <3
Skrevet

Hadde kjøpt ny vogn siste svangerskap..Og svigers syntes det var HEELT unødvendig,enda jeg fikk fødselsdagspenger til min mor til halve vogna ;) Det ble stille etterhvert da de så hvor mye vi brukte den...NEI gled deg over vogna,den er suuuper! Ikke ha dårlig samvittighet for at tidene har forandret seg ;)

Kos deg!

Skrevet

Takk for innspill damer:) Begynte å tenke litt for mye her, om at jeg er urimelig som reagerer i det hele tatt.. Vet det va en liten kommentar.. Var forøvrig mer hun sa, men ordrett sa hu det jeg har nevnt, og følte det var verst.. hun mente at "DEN vognen kunne vi ikke bruke særlig lenge, for så skal han ligge på lammeskinn, og voksipose, og den lille har tross alt på seg tøy.".. Jeg føler her at vi kan tenke selv, og vet hu er ei snill dame, men jeg vet ikke.. Noen ganger må man høre/være vitne til en situasjon for å forstå hele greia rundt det..noe med måten det blir sagt på, hu sa dette på vei ut om kvelden, på vei hjem, ut døren, så vi rakk ikke reagere/ svare på kommentaren heller... Og de to gangene hu har vært her etterpå, har hun ikke nevnt noe eller kommentert noe mer.. Føler bare at ("samtalen" burde blitt avsluttet) på en eller annen måte.. Huff.. skal prøve å heve meg helt over dette.. Er jo en filleting, og blir så mye sak av det, som man vil av det selv, men..aargh, det er så vrient!!:-/

Skrevet

Kom over en veldig umoden tanke?:-P fikk så lyst til å prate vognen opp i skyene, indirekte og bruke den overdådig mye, så de ikke kan si noe...huff, så barnslig..

Skrevet

Ja, det kan du si... Vel, helt siden jeg ble sammen med min kjære har jeg fått høre at "pappa er sånn og man må bare tolerere han som han er". Vel, jeg forventer respekt og at folk oppfører seg rundt meg, så jeg tolererer ikke slik oppførsel. Det igjen har ført til at han og jeg ikke har hatt kontakt etter bryllupet i sommer og jeg har sagt klart i fra om at jeg ikke har noe problem med å bryte helt med han. Min kjære er verdens mest tålmodigste og "holder ut". Men de siste gangene han har vært der, så har han jo fått huden full om hvor forferdelig "kjærring" han har giftet seg med... Jeg må innrømme at konflikten også har ført til mye problemer mellom meg og min kjære fordi jeg føler at han ikke står 100 % bak meg når kommentarene hagler og det er egentlig det verste.

Skrevet

Det var ikke hennes umoderne smak, så da datt det ut en negativ kommentar. Hun burde selsagt skrytt av vognen samme hva hun syns. Enkelte gamlinger glemmer å oppføre seg. Får av og til noen lite gjennomtenkte kommentarer av min svigermor, men jeg vet hun ikke mener å være ufin.

Skrevet

Fjellrypa!

All sympati til deg! Og alt maset om vonde svigermødre, faller helt i skyggen av det der! :P Uff, sier jeg bare! Han høres vond ut! Godt du har sagt ifra, i det minste.. Kan ikke oppføre seg sånn, det er direkte latterlig!

Lykke til med dråget ;)

Klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...