Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 10:30-11:00

Skjønner ikke alt hysteriet rundt regntøy etc..

Anbefalte innlegg

Har tre barn og har brukt alt fra h&m, europris, reima, reflex, p.o.p-regntøy og vinterdresser etc til de. Barna har aldri vært kalde eller slitt med å bevege seg. De har aldri vært våte.

Sånn jeg ser det er jeg godt fornøyd med stort sett de fleste produsentene, og jeg har hatt og har meget aktive barn. Det slår meg at vi har det vanvittig godt og altfor mye å velge i når man må kjøpe det aller dyreste fordi det har en vannsøyle på 10,000 mm. Hva skal egentlig det bety i det hele tatt? Sykt

Fortsetter under...

Enig i at når det gjelder regntøy så funker det meste, det er jo stoff med gummi på alt sammen. Synes kanskje reflex regntøyet ble litt stort og stivt frem til hun var 1,5 år. Har et sett fra stormberg nå som vi er veldig fornøyd med og har ellers hatt regntøy fra lindex og name it som har vært helt greit.

Når det gjelder vinterdresser/parkdresser er jeg mer kresen. Synes ikke alle dresser er like gode. Jeg har en veldig aktiv og varm unge, så det er viktig med en dress som puster godt. Hadde en ganske billig høst-dress til henne da hun var 2 år og hun ble så utrolig klam i den, nesten klissvåt.

Ellers synes jeg det er litt sånn at barn er forskjellige og har forskjellige dress-behov. Noen er rolige barn som sitter mye og leker, de trenger en varm dress, gjerne med ekstra polstring i rumpa. Noen er superaktive og ødelegger en reimadress på under en uke (min jente f.eks). Da er det å lete etter noe i bedre slitestyrke som er tingen. Polarn o Pyret og T2H har fungert bra for rabagasten min. Kjøpte en billig Twins dress til henne på begynnelsen av vinteren i fjor og den ødela hun på under en uke!

Jeg fant rimelig, mykt og behagelig regntøy på ica maxi, kjøpte i fjor for å ha som reserve sett, nå har jeg kjøpt et til. Ungene syntes det var mer behagelig, de er like tørre. Kan hende det ikke er like slitesterkt, men når man kan kjøpe minst 2 kasnje 3 sett for samme prisen som et så har ikke det mye å si uansett. Kjøpte også støvler der nå til ca 50kr pr par, så jeg kjøpte da flere par, som ekstra siden det hjelper fint lite med støvler til flere hundre kroner når barna tråkker over ( de bruker også støvler når de ikke bruker regntøy, feks turer i skogen osv). Har også skjed tisseuhell, og da renner det jo ned i støvlene fort, greit å ha flere par da så de har skifte heller.

Ja, jeg har jo forstått at det er ett lite under at jeg overhode overlevde min barndom helt uten noen som helst form for parkdress og med skikkelig gammeldags oljehyra og sydvest fra en ung alder.

Dette var på vestlandet hvor det som kjent regner en hel del.

Kan aldri huske at jeg var våt og kald, men det er klart at jeg kan ha fortrengt dette og kommer til å trenge psykologhjelp senere i livet.

Vi lærte oss jo å være litt forsiktige, så vi IKKE skulle få vann i støvlene. Tror ikke du gjør det så mange ganger hvis du ikke har ekstra støvler: Rart hvor fort unger lærer seg av feila sine!

Så, enig med HI. Lite å være hysterisk rundt, eller engang bruke mye energi på. Som regel går det an å få tak i en god kvalitet til ok pris, enten på salg eller brukt. Så å investere i dyre dommer på klær som varer bare en sesong uansett, det gjør ikke jeg i alle fall.

Annonse

Hvilket hysteri? Ikke noe galt i å diskutere hva som er best. At barnet ditt aldri har vært kald eller våt tror jeg rett og slett ikke på. Et skrive barn blir det av og til uansett utstyr(eller har du en som aldri går i søledammen eller aldri leker i slaps?)

Jeg lurer på hvilket hysteri du snakker om, HI?

Det eneste hysteriet jeg vet om i forbindelse med regntøy og vinterdress, er å få det på, eller for den saks skyld av, barnet når JEG vil...

At man diskuterer hva man synes er best, hva som får gode karakterer i tester og hva man er fornøyd med kan da ikke være hysteri, vel? Og om jeg velger å kjøpe testvinnere til mine barn, så kan du kjøpe akkurat hva du vil til dine barn, det er ikke min sak.

Ro ned og pass på deg selv og dine, først og fremst og la alle andre gjøre det samme. Og siden du tydeligvis ikke er interessert i meningsutveksling og diskusjoner rundt regntøy og vinterdresser: Hvorfor da lese innlegg som handler om regntøy og vinterdresser?

Jeg vet hvilket hysteri du prater om:) Det er ikke alle som ser at man har forskjellige behov, og forskjellige prioriteringer.

Selv kjøper jeg dyr dress. Ticket2heaven, er super til mitt bruk. Vi er mye ute hele året, og her i sør har vi hele værregisteret. Den er såpass tynn at jeg kan bruke den fra oktober til april, på kalde dager kler vi under:) Den gir også god bevegelighet. Best av alt er at den er like vanntett som et regntøy. Når dressen kommer frem, pakker vi regntøy vekk:)

Ser jo at andre som ikke gjør som oss har andre behov, og legger kanskje pengene i det som blir viktig for de:)

Samme her :) Og jeg har hatt virkelig utebarn og aktive barn.

En av de beste vårdressene jeg har hatt, var kjøpt på Sparkjøp til 200 kr. HELT vanntett i tillegg til å puste. Husker ikke merke, for det har aldri vært viktig for meg.

Regnklær er helt OK, bare de er ojleklær, OG myke :) Merke har ingenting å si.

De aller beste vinterdressene er fra Yrkesklær. De er laget i samme stoff som arbeidsklærne til voksne, og er HELT supre :) Vanntette, varme og pustende :) De koster ca 1000 kroner, men en har virkelig igjen for pengene der. Den kan gå i arv, og være like varm og vanntett til alle barna som bruker den. Tror det må gå hull på den før den lekker litt vann. Fatter ikke hvorfor den type dress ikke er med i tester! Er vel feil merke, tenker jeg........

HM sitt virker jo bare frem til det har blitt vasket 10-20 ganger. Det vi har er knapt bedre enn ei olabukse til å holde vannet ute etter å ha blitt vasket endel.

Stormberg sitt legoregntøy er kjempebra, men fryktelig stivt.

Jeg er langt fra hysterisk, men er fortsatt på leting etter et tilfredsstillende regntøy. Jeg vil helst at det skal holde barnet mitt (som elsker å plaske i søledammer) varm og tørr, pluss at hun skal kunne leke og herje og bruke kroppen sin på en nauturlig måte, selv i regnvær.

Kanskje du synes jeg er hysterisk som tenker slik, men jeg vil at hun skal få bedre opplevelser med å være ute i all slags vær enn jeg hadde som liten.

Enig , har hatt de fleste billigmerke regntøyene og de aller fleste funker utmerket!

Reflex har jeg også hatt..kjøpt billig det også..på salg....

Eneste jeg ikke kan anbefale er regntøyet fra sparkjøp..kjøpte 1 sett hver til barna mine før sommeren ...50kr per del! måtte jo bare prøve...ikke noe bra kvalitet..tapte heldigvis kun 200kr på det...og regntøyet brukes hjemme eller i nød....

Annonse

tre barn og ingen har vært våte?? hææ hva slags barn har du da? sønnen min i bhgn er kliss våt hver eneste dag, fra topp til tå, uavhengig av hvilket regntøy han har... blir gal. han bor tydeligvis i sølepyttene og ingen ting hjelper. har aldri opplevd hysteri rundt regntøy men rundt parkdresser og der er de vesensforskjelle mellom produsentene! og vanntetthet er en av de viktigste måleparameterne sammen med at dressen puster. så det blir nok flere dressdiskusjoner her inne fremover...

Jeg ahr en på 5 som har vært relativ tør etter å ha vært ute i regnvær frem til 4 års alderen men etter det er han alltid klissblaut. Så nå er det ganske viktig for oss å finne noe som faktisk holder vannet ute så han ikke går å er våt over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...