Gå til innhold

Hvordan snakker man om depreresjon?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen å snakke om, men tør ikke. Jeg tror ikke jeg er deprimert, men har lett for å gråte for ofte..av småting.

Hvem prater man med om slikt?

Min samboer er ikke av lytter typen så det blir håpløst. Har lyst til å gjøre noe med det før det blir for sent

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143548487-hvordan-snakker-man-om-depreresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

hvis du har små barn så kan du nevne dette på helsestasjonen nneste gan dere skal dit. eller så kan du snakke med legen din om dette og så kan legen vurdere om du trenger å snakke med en psykolog eller om du ikke trenger det.

har du en god veninne så fortell. og selv om din sambo ikke er lyttende av seg så fortell hvordan du har det. kan hende han reagerer og forstår at du trenger at han lytter.

ikke ti om dette.

finn noen i familen ev.

det er viktig at du snakker om dette det er slik du får tatt tak eller hjelp til å ta tak i det som er vanskelig og får gjort noe med dette. tier du blir det værre er min erfaring.

Hei!

Jeg skjønner hva du mener. Det er vanskelig og snakke med noen om dette.. Jeg er gravid i 5mnd, folk flest kjenner meg nok som en glad og positiv person, men nå i det siste synes jeg at jeg bare får fler og flere tunge dager. Vet ikke om det bare er hormoner eller om det er noe mer, noen dager føler jeg meg bra, men det blir bare ferre av dem.

Jeg jobber som sykepleier og trives veldig på jobb, men nå gruer jeg meg for og gå på jobb. Det har jeg aldri gjort på den måten før, alle har dager da man ønsker man kunne slippe og gå på jobb men når man kommer dit så er det bra igen. Nå gruer jeg meg og når jeg kommer på jobb, teller jeg ned timene til jeg kan reise hjem. Jeg vet ikke hva som gjør at jeg stadig føler meg nedfor og trist så derfor er det vanskelig og snakke med mannen min om det.. Jeg har dager hvor jeg bare vil sove og gråte, men kan ikke gjøre det heller. Dette er vanskelig..

Det er veldig viktig at dere snakker med samboer/mann. Jeg hadde et ganske greit svangerskap, men har vært deprimert før. Da jeg fikk fødselsdepresjon ga mannen min slipp på alt fordi han var forberedt på at dette kunne skje. Jeg har vært helt avhengig av han og han har ikke jobbet siden vi fikk barn, det viktige i livet er hverken penger eller jobb men at vi har det bra som en familie. Viktig å prate med noen fordi det ikke gjelder bare dere, men også barn og mann.

Skjønner så veldig godt hva du snakker om...har det helt likens!

Vet ikke heller hva det er som skjer men merker at jeg selv mistrives på jobb....er blitt veldig hjemmekjær de siste mnd og det skremmer meg litt fordi jeg var ikke slik for et par mnd siden....og veldig tungt å si det til noen fordi tårene kommer med en eneste gang :(

Men jeg vet at jeg burde snakke med noen så jeg sitter å moter meg opp :))

• 4 uker senere...

Annonse

Hærlig! Ikke deprisjon, føle seg nedfor og lignende. Men at det er flere. Har trodd det ar tilta helt for meg. Er egentlig en energisk, blid og tøff person, men mye har forandra seg med svangerskapet. Blitt veldig sårbar, gråter veldig mye fortere en før og tenker mye.Tror ikke je er deprimert heller, bare skjønner ikke helt va som går av meg. Det er som de andre sier her, utrolig viktig å snakke med noen. At det går å gnager gjør ting mye værre, i stede for at det heller løser seg opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...