Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Har en pakke liggende, og tenkte noe annet enn pølse og potetstappe liksom:)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Noe som er en slager her i huset, er potetgrateng med tomater og ost. Enkelt, men litt mer spennende en pølse og potetstappe:) 1 pose potetmos 2 dl revet ost 1 egg 1 ts urteblanding 1 kjøttpølse 1/2 hakket løk 2-3 tomater i skiver Lag potetmos etter anvisning på pakken. Bland inn 1 dl ost og egg. Fyll mosen i en smurt vid form. Dryss urteblanding over. Fordel pølseskiver, løk og tomatskiver over. Dryss resten av osten over. Stek på nederste eller midterste rille. 200 grader i ca 20 min. Vi spiser med salat og hvitløksbrød. En sånn form er passe for to voksne og ett barn her, men det er jo evt bare å øke potetmos- og pølsemengde
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Min mor brukte å lage "pølserisotto". Veldig populært hos oss barn! hakk en løk og svett den på pannen, tilsett tomatpure så den kan steke med litt. Røkt kjøttpølse i skiver tilsettes, og ris. Så steker du risen til den er gjennomsiktig og fyller på vann/buljong til det er nok væske i. Kokes i ca 20 minutter og smakes til med salt og pepper. For å gjøre det litt sunnere kan du jo servere en salat til.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Noe så enkelt som : Koke kjøttpølsene Koke poteter Lage kålrabi stappe Koke gulrøtter Og smelta margarin til! Min favoritt rett med kjøttpølser- elsker smaken av disse ingrediensene ilag, med masse fett til Rett å slett.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Kutt pølsa i biter, steik i panna, og lag en fyldig tomatsaus til server med pasta/spaghetti ! Det er såååå godt, og kjempepopulært blandt barn også enkelt, ikke minst.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Pytt i panne. Kutt pølse, poteter, div grønsaker i små terninger og stek alt i panna, Krydre det med du liker. Ha gjerne litt salat og godt brød inntil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå