Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi også vært på ord.ul og alt så fint ut. Vi fikk vite at vi ventet en jente, og dette var kjempe stas. Jordmor sjekket alt som skal sjekkes og fant ikke noen avik, allt organer var slik de skulle være.

På slutten av ultralyden fant hun ut av at det bare var to blodårer i navlestrengen, og ikke tre slik det skal være.

Vi fikk beskjed om at jeg ikke skulle ofre dette en tanke engang, og vi fikk kontroll time om 10 uker igjen.

Men så er man litt nysgjerrig og søker på nettet, og der står det mye rart.

Så nå er jeg veldig fortvila og tårene renner uten at jeg helt vet hvorfor.

Er det noen som har noe erfaring eller peiling på dette som kan informere meg litt.

Følte vi ikke fikk så alt for mye med informasjon om dette, og at det ble feid litt bort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To av de årene har samme jobben.

Den ene skal føre næringstoffer til fosteret, mens de to mindre skal få avfallstoffene og oksygen fattig blod vekk.

Har lege på jobben og UL apparat og hu har ikke en eneste gang drive å sett etter om det er tre årer, ikke ble dette gjort på ordinær UL hos annen lege heller.

Jeg mente det ikke var så lett å se de separate årene på ultralyd, de kan jo faktisk ligge bak hverandre.

Skrevet

Var på ul i forrige uke og fikk bl.a. beskjed om at de så 3 blodårer i navlestrengen og at dette sjekkes fordi det har med fosterets tilgang på nærings å gjøre. Jeg har allerede ei datter som var underernært da hun ble født så det kan hende det var derfor dette ble fokusert på nå.

Hvis dette er en stor bekymring for deg synes jeg likevel du skal snakke med jordmor og høre om hun kan forklare eller evt. få sjekket dette tidligere. ikke verdt å gå og bekymre seg i 10 uker. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...