Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Del Skrevet 6. september 2011 Leser alle plasser om bekkenløsning at det skal gå over 4 - 6 uker etter fødsel. Nå er 6 uker gått og jeg er ikke LITT bedre. Klarer å holde meg smertefri så lenge jeg kun er i hus og steller med husarbeid og ungen, men å gå ut på tur kan jeg bare glemme. Maks 200 meter.. Skal ta kontakt med fysioterapeut igjen,... Dere som har hatt bekkenløsning før, når gikk det over? Og hva gjorde dere dersom det ikke gikk over av seg selv? Tenker å be om henvisning til kiropraktor av fastlegen da jeg har hørt flere som har hatt god nytte av det... Dette er PYTON PYTON PYTON Har ikke kunnet gå siden midten av april, og turer og friluftsliv er en stor del av livet mitt. Gråter hver gang jeg prøver å gå en tur, og føler meg fanget i min egen kropp... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143548378-bekkenl%C3%B8sning-n%C3%A5r-gikk-det-over-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. november 2011 #2 Del Skrevet 3. november 2011 Ammer du? Jeg har lært at om man ammer så vil ikke bekkenet komme ordentlig på plass, mange blir derfor betydelig bedre når ammeperioden er ferdig. Jeg hadde vanskeligheter med å gå turer de første 6 mnd etter fødsel. Og jeg har ikke hatt mulighet til å ta opp aktiviteter som aerobic eller step etter sistemann. Altså ble ikke jeg 100 % igjen. Dessverre kan det bli kronisk for noen. NÅ venter jeg nr. 4 (ikke spør hvorfor jeg ville dette igjen) Men har blitt rådet til å prøve pilates etter fødsel. Akupunktur har jeg også god erfaring med. Hvis du gråter hver gang du går en tur, så kan det jo hende at du har en låsning? Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143548378-bekkenl%C3%B8sning-n%C3%A5r-gikk-det-over-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-143748029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #3 Del Skrevet 10. november 2011 Lenge siden jeg skrev her sist, men fremdeles ikke bedring. Jeg tror jeg pushet meg for mye ifht å prøve å gå tur, og nå har det blitt verre. Kiropraktor mente at jeg hadde en låsning , og jeg ble litt bedre etter behandling, så ble jeg verre igjen når jeg prøvde å være i mer aktivitet. Har sluttet hos kiro nå, og den fysioterapeuten jeg har gått til har gitt lite oppfølging og egentlig ikke helt forstått hva som er i veien. Er visst ikke en typisk bekkenpasient, Kom tilfeldigvis i kontakt med en annen fysio, som mente at jeg hadde låsninger som gikk inn og ut av plass, og at dette kan være mulig å gjøre noe med ved å styrke konkret muskulatur gjennom individuellt tilpasset trening. Håper virkelig hun kan være min reddende engel...Nå skal jeg få ny henvisning fra legen for å gå til henne. Du skriver at det tok 6 mnd før du klarte å gå tur? Gjorde du noe konkret trening eller lot du det bare gå sin tid? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143548378-bekkenl%C3%B8sning-n%C3%A5r-gikk-det-over-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-143771020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg ringte til fysioteraperuten 2 uker etter fødselen, og fikk time med en gang. Så gikk jeg dit 2 ganger i uka i ca. 4 måneder, før jeg følte meg bra nok til å avslutte behandlingen. Etter hvert som jeg ble bedre, gikk jeg lengre og lengre turer. Økte tempoet og lengden sakte. Men det gikk 1 1/2 år før jeg kunne begynne å jogge igjen. Men det skal sies at jeg aldri ble helt bra. Tror jeg har tatt graviditetstest 4 ganger på grunn av kraftige bekkensmerter, hehe... Dersom jeg går en lang fjelltur eller trener flere dager på rad, så ender jeg opp med smerter. Irriterende... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143548378-bekkenl%C3%B8sning-n%C3%A5r-gikk-det-over-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-143864849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå