Gå til innhold

Sitte ved sengen i ti min til hun sovner eller bare gå ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hun litt over 9mnd og er veldig kontaktsøkende lite vesen.

Når vi legger,, så synger vi, sier god natt, gla i deg osv, og så går vi ut..

Lar henne rolje litt og styre på, så går meg elelr pappaen inn i gjen og sitter ved siden av sengen. Innimellom en hånd på henne, da sovner hun fort.

Er dette dumt?

vi har hatt en periode med sykdom og tenner og hun er veldig kontaktsøkende og kosete av seg. I stedet for at leggingen tar over en time, tar den når knappe 15min til hun er sovnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig bare dere som kan avgjøre, dere kjenner henne best. Å det som roer henne er jo deres nærvær, hennes trygghet.

En ting er jo om dere måtte sitte i timevis, men det gjør dere tydligvis ikke.

Her i huset har jeg alltid sunget, snx litt, kyss å klem å gått ut. Men jeg har alltid for vane å gjøre litt ting oppe etter jeg har lagt guttungen, så han er vandt med lyder å det er trygt for han. Sovner som en stein etter å ha putla litt i senga for seg sjøl.

Skrevet

sku til å si det samme som beibifot, høres ut som ikje det er noe problem å sitte lamme ho i ti min. Kansje dåkker kan prøve av og til om ho faktisk sovne uten at dåkker sitte der? Vårres gjør det no, jeg var veldig på det å holde han og være lamme helt til han sovna, men pappaen hadde en litt annen holdning..heh. Og ka som skjer, ungen sovner helt fint av selv etter ti min :) Men unga er jo så forskjellig, du nevnte at frøkna er veldig kontaktsøkende, da kan det hende at ho trenger den nærheten for å sovne :)

Skrevet

Lurer litt på dette selv. Jenta mi sovner som oftest lett av seg selv, men hvis hun har hvilt for sent eller er overtrøtt så blir det litt baluba. Da får hun komme opp i senga vår, evt hvis hun er lys våken så går vi ned i stuen igjen (men dette er sjelden og kun hvis det er ramaskrik i senga vår også) til hun blir trøtt og rolig, og så legges hun igjen. Dette tar som regel maks en halvtime, mens hvis hun blir liggende i senga kan det ta timer før hun sovner. Jeg syns selv dette funker bra siden det er unntaksvis det skjer og hun som regel sovner av seg selv, men det er jo noen som mener at vi skjemmer henne bort og kan få problemer med leggingen senere pga dette. Noen synspunkter?

Når hun var mindre så satt vi ved siden av sengen som du gjør mariabee, jeg syns det er bedre at ungen skal bli trygg enn ligge og skrike i senga. Hun har jo også lært seg å sovne av seg selv når hun er trøtt, men ikke overtrøtt.

Skrevet

Min kjære pappa sa noe lurt når vi holdt på å styre med søvnen til storebror. "Det er ikke noe problem så lenge du ikke synes det er et problem (og så lenge du selv får nok søvn)"

Tenk på hvordan du egentlig har lyst til å ha det og tilpass leggestunden etter det.

For oss endet det med at vi istedenfor å gjennomføre skrikekur på gutten som ikke ville sovne alene (anbefalt som eneste løsning fra helsestasjonen!!) så brukte vi 4-5 uker på å vende han til at vi var lenger og lenger vekk fra han når han sovnet. Det tok tid, men var mye mindre stressende for oss og han. Etter dette (da var han 7-8 mnd) har det ikke vært noen problemer med legging overhode og nå er han 2 år og 7 mnd.

Skrevet

Jeg er helt enig med hun over her, i at sålenge du ikke synes det er noe problem, så er det det heller ikke:) Jeg er dessuten en utålmodig sjel, som ønsker at legginga skal gå unna fortest mulig, så jeg vet hva JEG ville valgt ihvertfall;) Dette med søvn går uansett litt i faser som regel, så hvis dere sitter inne hos henne nå, så betyr det ikke at dere vil måtte gjøre dette for "alltid".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...