Gå til innhold

Juletråd for oss som elsker jula :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gleder meg skikkelig nå jeg. Dette skal bli den beste jula EVER :)

Har et lite dilemma angående pynting i år da. Jeg har alltid brukt å ta fram all julepynten 1. desember. Men i år er jeg litt usikker på om jeg skal kjøre hele adventstilen og ta fram litt og litt pynt og pynte ordentlig rundt den 20.

What to do, what to do? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg eeeelsker også jula - men ikke i september.

Lurer på om dere jobber dere som har tid til å sitte og fundere på hvilken stil og hva dere skal pynte med osv til jul i september...

Bare spør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid så enormt med julestemning i september jeg. hehe.. Jeg pyntet til 1 desember i fjor, men velger å ikke gjøre det i år, fordi jeg var liksom litt lei jula når den først kom. Så i år velger jeg lilla i advent, og pynter til jul rundt 20 desember! :) Akkurat nå jobber jeg ikke fordi jeg er sykmeldt fram til permisjon :)

ikke HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner alltid tidlig med å planlegge :)

Også går det plutselig litt over, men så kommer det tilbake igjen.

Ja, jeg jobber, men har mye tid til å tenke på jula allikevel...hehe.

Men nå ligger jeg hjemme med lungebetennelse :( Da må jeg ha noe å se frem til :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jula er så kort, så jeg pleier å pynte 1.des. Tar frem juletre noen dager etterpå, og deretter blir litt baking med barna i mellom tiden.

He,he,he mange synes vi er rare som tar frem juletre så tidlig, men ser liksom ikke vitsen med å ha juletre i stua i bare 1 uke og deretter tar den ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg lurer på hva du jobber med, hvis du ikke har tid til å tenke, 10:27 :)

Jeg gleder meg også noe sinnsykt til jul. Jeg skal vel sette opp treet rundt den 19.-20., mest fordi vi ikke er hjemme på julaften (jeg er alenemor, så det blir litt stusselig med meg og gutten på 2 år alene). I fjor hadde jeg det perfekte treet, og er veldig spent på hvordan det blir i år. Dessuten har jeg verdens fineste julepynt!!

Jeg blir nok å kjøre adventsstil, jeg også, fra 1. søndag i advent og frem til treet kommer opp. Kansje jeg tilogmed skal satse på gavekalender i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, lurer på om jeg skal kjøre advent i år altså :)

Selv om jeg elsker julepynten, men vi hører jo på julemusikk og baker hver dag i desember. Og ser på julekalender på tv. Juleverksted og julelunsjer :)

JUL JUL JUL :)

Jenta vår er nesten to denne jula så hun skal få pakkekalender. Holder på å brodere en, også skal jeg og mannen også ha en hver. Bare med små ting da. Også skal vi alle ha julestrømpe på julaften! Som også er selvbrodert :) Nå¨ble jeg veldig revet med merker jeg!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter til første søndag i advent. Har en del lilla ellers så blir rødt til advent her.

Tar ikke frem nisser og slikt da før 22. når treet pyntes. Har grøtfest hjemme på den 23. så pynter bestandig treet den 22.

Ifjor var hele huset nedvasket til første søndag i advent. Tok rom for rom, skrev liste og krysset av. VELDIG deilig. Da var storvasken unnagjort, og det blir definitivt gjort i år også.

Skal også begynne bakingen tidligere enn i desember. Som regel i adeventstiden det blir spist mest er min erfaring og er lei av å kaste kaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gutten min fyller to år i oktober, så det er vel ikke sånn at han egentlig skjønner noe av en gavekalender, men det er jo så kooooselig! :D Selv om jeg kjøper, jeg er ikke så flink til å brodere, hehe. Julestrømpe hadde jeg ikke tenkt på engang, men det må vi jo ha!

Aaah, jeg gleder meg sånn! Julemusikk og julemorgen på tv, ingen ting er hyggeligere enn det :) Skulle bare ønske jeg kunne få fri fra jobb, så vi kunne sitte i pysjen og kose oss heeele dagen :) Men lille julaften tar jeg meg fri altså!

- Hun med verdens fineste julepynt, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med jula er helt fantastisk!

Bare tenk på kvelden, etter man har kost seg med barna og sett på julekalenderen på tv og spist noen julekaker og bakt. Så tenner man stearinlys, drikker julebrus og ser på juleting på tv eller en julefilm...

AAHHHH, som jeg gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg har allerede begynt nedvaskingen til jul... neida, ikke prektig. Tvert imot. Men jeg VET at når jeg har vasket oppå og inne i kjøkkenskapene nå, så kommer jeg ikke til å gjøre det en gang til før jul.

Har også kjøpt en del julegaver. Bruker vanligvis å vente til desember, men nå var det en butikk som hadde opphørssalg med en del av de tingene jeg uansett hadde tenkt å kjøpe. Så da sparte jeg ca 50%, og det hadde jeg ikke råd til å si nei til.

Har en venninne som allerede har bakt pepperkaker, men det synes nå jeg er litt for tidlig.

Her kommer julepynten opp litt etter litt gjennom desember måned. Juletreet kommer først på lille julaften og blir fortøyet i taket så hverken katter eller ivrige barn skal klare å velte det. Har vært noen småulykker tidligere, men nå har vi lært oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...